Úsporný nákladné vozidlo prešlo trasu dlhu 3 700 km s 2,5-násobnou efektivitou v porovnaní so severoamerickým priemerom.
V roku 2016 predstavila spoločnosť Shell koncept úsporného osobného automobilu so spotrebou 2,2 l. Teraz prišla s úsporným nákladným vozidlom. Na projekte spolupracovala s AirFlow Truck Company a výsledkom je prototyp nákladného automobilu budúcnosti s názvom Starship. V tomto prípade nejde len o maketu s dych vyrážajúcimi papierovými údajmi, ale o funkčný prototyp, ktorý zvládol trasu dlhú 3700 km. Vozidlo s nákladom 18 ton prešlo zo San Diega do Jacksonville, s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu spotrebu.
Výsledkom je 2,5-násobná efektivita v porovnaní so severoamerickým priemerom. Starship ponúklo priemernú spotrebu 68,9 ton-kilometrov na liter paliva v porovnaní s priemerným údajom 27,8 ton-kilometra. Prototyp zvládol na jeden liter paliva v priemere 3,8 km a prevoz jednej tony tovaru na vzdialenosť 100 km ho stál v prepočte len 1,46 l paliva.
Za dobrými číslami sa schováva aerodynamický tvar vozidla, karoséria z karbónových vlákien, šesťvalcový motor s výkonom 400 k a moderná prevodovka. Prototyp nemal problém jazdiť pri nízkych otáčkach motora až na hranici 800 otáčok. Spaľovaciemu motoru pomáhal najmä v kopcoch aj elektromotor, poháňajúci zadnú nápravu. Z tlačovej správy Shellu nie je známe, koľko energie dokázal rekuperovať pri zjazde z kopca, ale pri ťažkom nákladnom vozidle muselo ísť o veľké číslo. O dobíjanie 48 V batérie sa starali 5 000-wattové solárne články na streche návesu. Táto energia je využívaná na svetlá, stierače, ventilátory, klimatizáciu či WIFI.