Lada Niva je jedno z mála sovietskych áut, ktoré sa vyrába dodnes. Tradujú sa o nej legendy a vďaka jej jednoduchosti a robustnosti je skvelou voľbou do ťažkého terénu. Teda... Aspoň bola, kým z nej úpravcovia neurobili toto monštrum. Svetlá výška? 0!
Pojem Lowrider ste už iste počuli. Ide o kategóriu upravených áut, ktoré sú doslova pricapené na cestu. Takáto úprava z nich robí tie najnepraktickejšie autá na bežné cesty, ktoré však nikdy neujdú skúmavým pohľadom. Obdivné alebo posmešné, to necháme na vás. Jedno je však isté, nikto nečakal, že sa takejto úpravy dočká aj sovietska ikona, Lada Niva.
Kto o Nive nepočul, buď chodí do škôlky alebo práve prišiel z Ameriky. Robustný stroj začali Sovieti vyrábať v roku 1977 a vyrábajú ho dodnes. I keď je toto auto technicky niekde na konci zoznamu áut dnešnej doby, v každom zanechá emóciu, na ktorú nikdy nezabudne. Možno preto sa aj dnes teší veľkej obľube. Vznikalo v deviatich rôznych továrňach a vo svete ju poznajú aj pod názvom Super, Bushman, Cossack, Fora, Hussar, Job, Sport, Taiga alebo 2121.
Dôležité však je, že toto auto majú všetci zafixované ako auto do terénu. Až na chalanov z youtubového kanálu Iling Show. Tí mu odpílili celý spodok, vybrali podbehy a vrazili kolesá poriadne hlboko. Dokonca tak hlboko, že vpredu na ne museli vyfrézovať otvory do hornej kapoty. Tento tuning nie je veľmi praktický. Vzadu "sedí" miesto cestujúcich zadná náprava, auto kvôli vibráciám nemá okná, hučí ako šialené, motor má napoly odhalený, pri nastupovaní doňho vás sekne v krížoch... Napriek tomu na ňom niečo je. Nie, že by dokazovalo, že Niva môže byť dobrá aj ako vozidlo na diaľničné cesty, no opäť je radosť pozerať sa na ňu.