Medzi fanúšikmi značky kolujú chýry, že nová generácia Lexusu LS by mohla byť elektrická. Piata generácia debutovala v roku 2017 a od premiéry auta ubehlo už 5 rokov. Vývoj modelu novej generácie si však vyžaduje veľa rokov práce a podľa neoverených informácií nový Lexus LS už naberá špecifické tvary a čoskoro možno spoznáme prototyp. Špekulácie o ňom podporujú aj médiá, ktoré naznačujú, že nový Lexus LS by mohol byť elektrický.
Akým autám by konkuroval?
Ide o zaujímavú víziu, a ak by sa naplnila, nový LS by okrem iných konkuroval Mercedesu EQS. Svoju ponuku v tomto segmente onedlho predstaví aj BMW s modelom i7 a Audi sa netají tým, že plánuje model A9 e-tron. Keď sa na to pozrieme z tohto hľadiska, vývoj elektrického Lexusu LS by bol logický. Konkurencia nespí na vavrínoch a príchod elektromobilov segmentu F je len otázkou času.
Prítomnosť potenciálnych konkurentov tiež umožňuje diskutovať o problémoch výkonu a dojazdu nového elektrického LS. Limuzína by mala určite viac ako jeden elektromotor a celkový výkon sústavy by s najväčšou pravdepodobnosťou presiahol 500 koní. Čo sa týka dojazdu, v cykle WLTP by sme mohli očakávať výsledok medzi 700 až 800 km. Samozrejme, ide len o špekuláciu, aj keď ju podporujú práce Toyoty na novom type batérie.
Úvahy o novom LS
Odkiaľ sa vzali úvahy o novom elektrickom Lexuse LS? Základom pre špekulácie bola minuloročná konferencia Toyoty, na ktorej automobilka oznámila stratégiu a dlhodobé plány rozvoja. Spoločnosť predstavila množstvo konceptov, pričom ich interpretáciu nechala na obecenstve.
Svetlo sveta uzrelo 15 nových štúdiových modelov a skúsené oko medzi nimi upútal veľký sedan, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou jednou z prvých verzií pripravovaného Lexusu LS šiestej generácie. Jeho tvar pripomína aj koncept Lexus LS+, ktorý predstavili len pár mesiacov po premiére piatej generácie LS.
Čo ak nie BEV?
A čo ak nový Lexus LS nebude elektromobilom poháňaným batériami? Aké sú ďalšie možnosti? Najjednoduchšou odpoveďou je plug-in hybrid, ktorý umožňuje bezemisné každodenné jazdy s využitím elektromotora, ale aj rýchle prekonávanie dlhých vzdialeností vďaka spaľovacej jednotke. Výhodou plug-inov je tiež väčší výkon. Ak by sa inžinieri Lexusu rozhodli použiť v novom LS tento typ hybridného pohonu, určite by išlo o luxusný rýchly sedan vyššej triedy.
Alebo to bude vodík? Aj takáto odvážna teória má svojich zástancov, veď nie je tajomstvom, že japonská spoločnosť intenzívne pracuje na využití palivových článkov a vodíkového pohonu. Prototypy vodíkových limuzín Lexus sú už určite vo fáze testovania, ale je otázne, či už práce pokročili dostatočne na to, aby sa tento typ pohonu ocitol v nástupcovi súčasnej generácie LS. To ukáže čas. Ak by bola nová limuzína FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), určite by išlo o riešenie, umožňujúce lokálne cestovanie na dlhé vzdialenosti s nulovými emisiami uhlíka.
Kedy ho uvidíme na ceste?
Bez ohľadu na to, aký typ pohonu bude mať nový Lexus LS, už teraz môžeme s istotou povedať, že pôjde tradične o luxusné a pohodlné auto. Len ťažko si možno predstaviť, že by aj nástupcovi nechýbala celá škála predností súčasnej generácie. Klebety, fámy a úniky informácií naznačujú, že koncept uzrie svetlo sveta v roku 2022 alebo 2023.