V časoch, keď bolo auto považované za luxus a vo svete "zúrila" hospodárska kríza, bolo zameranie na ľudové autá kľúčové.
V medzivojnovom období bolo v našich končinách auto luxusom, ktoré si nemohol dopriať každý. Svedčí o tom aj objem výroby automobiliek. Spoločnosť Laurin & Klement vyrobila medzi rokmi 1911 až 1925 len 2000 vozidiel modelovej rady S. V priebehu tohto obdobia prichádzali postupne nové evolúcie vozidla. Objem štvorvalcového motora vzrástol z 1 771 na 2413 cm3 a maximálna rýchlosť sa posunula z 50 na 75 km/h.
V roku 1925 sa výrobca Laurin & Klement spojil s priemyslovým gigantom Škoda. Rozsiahle investície a vybudovanie továrne s pásovou výrobou zvýšili konkurencieschopnosť automobilky. V novej továrni sa začali vyrábať modely 422, 430, 645 a 860. Číselné označenie modelov malo svoju logiku. Prvé číslo znamenalo počet valcov a ďalšie dve prezrádzali výkon vozidla v koňoch. Začiatkom 30-tych rokov vládla vo svete hospodárska kríza a tlak na ceny bol veľký. Otvorená verzia modelu 422 stála 33 000 Kč a liter benzínu približne 2 Kč. Priemerný ročný plat úradníka sa pohyboval na úrovni 18 000 Kč, úradníčky si ročne v priemere prilepšili len o 10 000 Kč. Odpoveďou na hospodársku krízu bola Škoda 420 Standard. O pohon sa staral malý štvorvalcový motor s objemom 995 cm3 a s výkonom 14,7 kW. Spotreba paliva sa pohybovala na úrovni 8 litrov a cena vozidla bola 29 800 Kč.
Razantný nárast odbytu zaznamenala Škoda s nástupom modelov Popular. V rokoch 1934 - 1938 vyrobila česká automobilka 13 000 vozidiel radu Popular. Vyvrcholením snahy o výrobu ľudového vozidla bola Škoda Popular 995, typ 937. Pre nízku cenu 17 300 korún dostala prezývku "Liduška". Premiéru si nové ľudové vozidlo odbilo na sklonku roka 1938.