Enyaq RS Race vznikol na základe modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Nová Race verzia, vybavená pohonom všetkých kolies, demonštruje možnosti, ktoré z hľadiska výkonu ponúka modulárna elektrická platforma koncernu Volkswagen.
Dizajn je podriadený funkcii a napríklad rozšírený podvozok má priniesť stabilnejšie jazdné vlastnosti, zatiaľ čo výrazné zadné krídlo zabezpečuje potrebný prítlak. Cieľom štúdie je získať praktické poznatky prostredníctvom konkrétnych technických a konštrukčných úprav vysokovýkonných elektrických vozidiel. Tieto prístupy by mohli byť potenciálne implementované do budúcich sériových modelov.
"Škoda Enyaq RS Race nie je dizajnovou štúdiou, ktorá zostane len na papieri, ale bude to skutočné auto. Bude nižšie, širšie, ľahšie a hlavne dynamickejšie. Preto bolo od začiatku jasné, že dizajn musí byť agresívny a musí mať silnú pretekársku DNA. Pri pohľade na aerodynamiku sme ho vlastne navrhli podobne ako aktuálny model Škoda Fabia RS Rally2. Má ostro tvarovanú prednú časť, výrazne rozšírené blatníky a masívne zadné krídlo. Aj na papieri vyzerá rýchlo, a to je vždy dobrý začiatok," vysvetlil Daniel Petr, senior dizajnér spoločnosti Škoda Auto.
Enyaq RS Race je po nedávno predstavenej štúdii Škoda Vision GT ďalším inovatívnym konceptom Škoda Motorsport s elektrickým pohonom. Škoda Fabia RE-X1, predstavená v roku 2021, bola postavená na podvozku Škoda Fabia Rally2 evo a vybavená elektromotorom pracujúcim s napätím 860 V a maximálnym výkonom 260 kW. Homologizácia rakúskym zväzom motoristického športu AMF (ÖAMTC) umožnila tímu Baumschlager Rallye&Racing štartovať v rakúskych majstrovstvách v rely. S modelom Vision GT zvolila Škoda nedávno úplne iný prístup: tento ohromujúci, plne elektrický jednomiestny automobil, bol navrhnutý exkluzívne pre hru Gran Turismo 7 pre PlayStation. Koncepčná štúdia, inšpirovaná modelom 1100 OHC Spider z roku 1957, rozširuje pôsobenie značky Škoda vo svete digitálnych pretekov.
Všetky tieto koncepčné vozidlá zdôrazňujú záväzok spoločnosti Škoda k rozvíjaniu udržateľnosti v motoristickom športe. Fabia Rally2 už vo WRC2 jazdí na 100 % udržateľné palivo bez fosílneho základu a poskytuje tak ideálny testovací priestor na posúdenie technickej životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovácií v oblasti elektromobility v extrémnych podmienkach.