Autosuv.sk

Ostatné

Škoda expanduje do Indie. Vision IN je prvý koncept pre tamojší trh

V druhej najväčšej krajine sveta má koncern celkom problémy uspieť. Novou stratégiou bude predstaviť crossover pod značkou okrídleného šípu. Vízia je krajšia ako mnohé európske autá.
Škoda expanduje do Indie. Vision IN je prvý koncept pre tamojší trh

V druhej najväčšej krajine sveta má koncern celkom problémy uspieť. Novou stratégiou bude predstaviť crossover pod značkou okrídleného šípu. Vízia je krajšia ako mnohé európske autá.

India je krajinou s druhým najvyšším počtom obyvateľov na svete. Znamená to, že ide zároveň aj o jeden z najväčších odbytových trhov s cieľovou klientelou nad jednu miliardu ľudí. Nemecký koncern mal s presadením sa v krajine doteraz relatívne problémy. Do boja po novom pošle Škodu a jej crossover určený špeciálne pre indický trh. Jeho koncept nazýva Vision IN.

Škoda Vision IN
Škoda

Indický trh má množstvo špecifík v porovnaní s európskym. U nás sa kladie extrémny dôraz na emisie a bezpečnosť, európski zákazníci ocenia väčšinou veľa elektronických "hračiek" v interiéri. V Indií sa na emisie až tak nehrajú a ľudia kladú dôraz na prestížny vzhľad a prijateľnú cenu. Práve tam by mohla Škoda ponúkať akúsi vyváženú mieru.

Škoda Vision IN
Škoda

Vízia IN vychádza z modulárnej platformy MQB A0 IN, ktorá je upravenou verziou bežnej A0. V praxi to znamená toľko, že aj indický model bude približne rovnako veľký ako Škoda Kamiq s dĺžkou 4,26 metra (Kamiq má 4,24). Zaujímavosťou je, že pri tejto veľkosti áut už konkurencia v Indii ponúka aj sedemmiestne verzie. Škoda ju však neponúkne.

Škoda Vision IN
Škoda

Pod kapotou bude pracovať preplňovaný 1,5 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 110 kW, ktorý bude takmer totožný s motorom, ktorý poznáme z európskych vozidiel Škoda, Volkswagen a Seat. Dá sa však očakávať, že emisne bude oveľa zaostávať. Do sériovej výroby by sa mohla dostať aj trojvalcová motorizácia. 

Škoda Vision IN
Škoda

Z hľadiska dizajnu musíme zhodnotiť, že Indom ich "škodovku" celkom závidíme. Predná maska je doslova brutálna a interiér skutočne vyladený nielen farebne ale aj svojim minimalistickým prístupom. Z praxe však vieme, že práve interiéry v sériovej výrobe sa od tých konceptových líšia najviac.

Škoda Vision IN
Škoda

Škoda svojim konceptom podľa nášho názoru prekonala všetky očakávania a zdvihla latku naozaj vysoko. Teraz pred ňou stojí obrovská výzva a bude mať čo robiť, aby z tohto krásneho sna v podobe Vision IN pretavila čo najviac aj do sériovej verzie. Cieľová cena automobilu v Indii je totiž niekde medzi 10 a 13 tisícmi eur. Kúpna sila nie je až tak veľká a Indovia bežne nakupujú nové autá za ceny, o ktoré sa na Slovensku iba tak "obtierame." Auto za 7000 eur je v Indii úplne bežným javom. Škoda tak už teraz mieri na solventnejšiu strednú triedu.

Tagy

Pokračovať v čítaní