V druhej najväčšej krajine sveta má koncern celkom problémy uspieť. Novou stratégiou bude predstaviť crossover pod značkou okrídleného šípu. Vízia je krajšia ako mnohé európske autá.
India je krajinou s druhým najvyšším počtom obyvateľov na svete. Znamená to, že ide zároveň aj o jeden z najväčších odbytových trhov s cieľovou klientelou nad jednu miliardu ľudí. Nemecký koncern mal s presadením sa v krajine doteraz relatívne problémy. Do boja po novom pošle Škodu a jej crossover určený špeciálne pre indický trh. Jeho koncept nazýva Vision IN.
Indický trh má množstvo špecifík v porovnaní s európskym. U nás sa kladie extrémny dôraz na emisie a bezpečnosť, európski zákazníci ocenia väčšinou veľa elektronických "hračiek" v interiéri. V Indií sa na emisie až tak nehrajú a ľudia kladú dôraz na prestížny vzhľad a prijateľnú cenu. Práve tam by mohla Škoda ponúkať akúsi vyváženú mieru.
Vízia IN vychádza z modulárnej platformy MQB A0 IN, ktorá je upravenou verziou bežnej A0. V praxi to znamená toľko, že aj indický model bude približne rovnako veľký ako Škoda Kamiq s dĺžkou 4,26 metra (Kamiq má 4,24). Zaujímavosťou je, že pri tejto veľkosti áut už konkurencia v Indii ponúka aj sedemmiestne verzie. Škoda ju však neponúkne.
Pod kapotou bude pracovať preplňovaný 1,5 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 110 kW, ktorý bude takmer totožný s motorom, ktorý poznáme z európskych vozidiel Škoda, Volkswagen a Seat. Dá sa však očakávať, že emisne bude oveľa zaostávať. Do sériovej výroby by sa mohla dostať aj trojvalcová motorizácia.
Z hľadiska dizajnu musíme zhodnotiť, že Indom ich "škodovku" celkom závidíme. Predná maska je doslova brutálna a interiér skutočne vyladený nielen farebne ale aj svojim minimalistickým prístupom. Z praxe však vieme, že práve interiéry v sériovej výrobe sa od tých konceptových líšia najviac.
Škoda svojim konceptom podľa nášho názoru prekonala všetky očakávania a zdvihla latku naozaj vysoko. Teraz pred ňou stojí obrovská výzva a bude mať čo robiť, aby z tohto krásneho sna v podobe Vision IN pretavila čo najviac aj do sériovej verzie. Cieľová cena automobilu v Indii je totiž niekde medzi 10 a 13 tisícmi eur. Kúpna sila nie je až tak veľká a Indovia bežne nakupujú nové autá za ceny, o ktoré sa na Slovensku iba tak "obtierame." Auto za 7000 eur je v Indii úplne bežným javom. Škoda tak už teraz mieri na solventnejšiu strednú triedu.