Budúcnosť motoršportu sa mení. už dnes prestáva byť synonymom "hlučného a smradľavého odvetvia". Už nejde len o rýchlosť a výkon, prišiel čas, keď sa pod najvyššou záťažou a v extrémnych podmienkach testujú palivá budúcnosti.
Pre Škodu Motorsport a jej Fabiu RS RALLY2 nie sú syntetické palivá novinkou a Škoda s nimi má už dvojročné skúsenosti. Ak toto palivo dokáže poháňať pretekárske motory, je celkom pravdepodobné, že bude môcť poháňať bežné benzínové motory aj po roku 2035. Napokon na svete je asi 2 miliardy áut s "klasickým pohonom" a tie bude treba niečim kŕmiť.
V motoršporte sa teraz testuje, čo bude treba s motormi urobiť, aby si rozumeli s novým palivom. Škoda napríklad zmenila pôvodný motorový olej za nový s vyššou viskozitou. Na strane palivovej sústavy došlo k výmene tesnení. Aj motorový olej súťažnej Fabie je vyrábaný udržateľne a nemá s ropou nič spoločné.
Z pohľadu emisií CO2 je spaľovanie syntetických palív takmer neutrálne a do prírody sa vráti prakticky rovnaké množstvo CO2, ako z nej bolo odobraté pri výrobe paliva. Čo sa týka ostatných emisií, sú syntetické palivá výrazne čistejšie v porovnaní s ropnými palivami.
Dnešnou bolesťou syntetických palív je cena. Zástupcovia P1 Fuels predpokladajú, že do roku 2035 sa ceny fosílneho a syntetického benzínu zrovnajú. Podrobnejšie informácie o syntetickom palive, ale aj ďalších novinkách v oblasti udržateľnej výroby sa dozviete vo videu nižšie.