Autosuv.sk

Ostatné

Škoda Fabia zrejme prežije vďaka zmierneniu normy Euro 7

V Škode predčasne neoslavujú. Nové pravidlá musia byť ešte ratifikované v legislatívnom procese EÚ.
Škoda Fabia zrejme prežije vďaka zmierneniu normy Euro 7

Emisná norma Euro 7 je pre automobilky strašiakom už dlhú dobu. Do jej zavedenia v roku 2025 neostáva veľa času a ešte stále nie je schválená jej definitívna podoba. Prvé návrhy znamenali koniec menších vozidiel so spaľovacím motorom vrátane Fabie, keďže kvôli novým pravidlám by ich cena stúpla.

Napríklad v prípade Fabie s cenovkou 15 000 eur odhadoval v apríli tohto roku šéf Škody, Klaus Zellmer, nárast niekde do pásma 18 000 až 20 000 eur. Škoda pritom už predtým kvôli emisiám ukončila výrobu kombi verzie.

Teraz sa zdá, že emisná norma Euro 7 nebude až tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo a to by mohlo Fabii predĺžiť život. "Nepovedal by som, že ju zachránili, ale myslím si, že predĺžili jej potenciálny životný cyklus," vyjadril sa Zellmer pre portál Autocar na otázku budúcnosti Fabie. "Ešte to musí byť ratifikované v legislatívnom procese EÚ, takže nikdy neoslavujeme príliš skoro," dodal.

Optimistický bol aj šéf predaja Škody Martin Jahn. "Pôvodný návrh Európskej komisie z minulého roka by zabil segment A-0 v polovici roku 2025, čo by podľa mňa bola škoda, pretože po týchto autách je veľký dopyt. Ak Európsky parlament schváli verziu, ktorá je blízka tomu, čo máme dnes na stole, potom môžeme pokračovať vo výrobe týchto áut, čo je podľa mňa správne riešenie," vysvetlil Jahn.

"Návrh, ktorý bol pôvodne zverejnený, bol, samozrejme, obrovským otáznikom v našich inžinierskych hlavách, pretože nikto nevedel, ako to technicky urobiť, nebolo definované, ako sa budú požiadavky merať, či sa ich budete pridržiavať a nevedieť presne, čo to znamená - to by znamenalo masívne investície do áut, ktoré by potom zdraželi - v prípade Fabie o 3 000 – 5 000 eur.

Teraz vidíme, že EÚ skutočne počúva. Každý vie, že ak urobíte autá príliš drahé, [motoristi] zostanú vo svojich starých autách. Nepôjdu do Euro 7, zostanú v Euro 1, 2, 3, 4, 5 a 6. Potom to pre nikoho nebude mať žiadny efekt, ale vy ste vyvinuli autá, ktoré sa ťažko predávajú,“ vysvetlil Zellmer.

Tagy

Pokračovať v čítaní