Autosuv.sk

Ostatné

Škoda hlási na Slovensku úspech. Predala najviac áut za 12 rokov

Rok 2018 bol pre Slovákov štedrý. Na našom trhu sa predalo viac ako stotisíc áut. Škoda skončila tradične s najlepšími číslami.
Škoda hlási na Slovensku úspech. Predala najviac áut za 12 rokov

Rok 2018 bol pre Slovákov štedrý. Na našom trhu sa predalo viac ako stotisíc áut. Škoda skončila tradične s najlepšími číslami.

Podľa údajov policajného zboru sa ku koncu minulého roka na Slovensku pohybovalo približne 2,3 milióna áut. Znamená to, že štatisticky dvaja z piatich ľudí jazdia na vlastnom aute. Za uplynulý rok sa automobilkám podarilo predať presne 111 865 áut. V porovnaní s tým minulým ide o nárast predajnosti o viac ako 3500 vozidiel. Ak si chcete prečítať viac o predajnosti vozidiel za rok 2018, kliknite SEM.

Fascinujúce sú čísla Škody, ktorá svojou predajnosťou skončila tradične na prvom mieste. Za rok 2018 sa im podarilo predať 19 355 áut a pokryť tak 19,73% trhu. Automobilka hlási, že to boli jej najlepšie výsledky za posledných 12 rokov.

K úspechu pravdepodobne pribudlo aj kontinuálne zväčšovanie portfólia značky, ktoré sa v roku 2016 rozšírilo o mohutné SUV Kodiaq a v roku 2017 o menší Karoq. Efekt Karoqu sa však mohol odraziť najskôr v minulom roku, keďže jeho výroba bola spustená až v druhej polovici roka 2018. Ani dvaja noví silní súperi na trhu však nedokázali ubrať z popularity najsilnejšej mladoboleslavskej trojici. Aj uplynulému roku dominovali Fabia, Octavia a Rapid. Najpredávanejšie autá značky boli zároveň najpredávanejšími na celkovom trhu.

Správa Škody ďalej informuje o rastúcom trende medzi zákazníkmi. Slováci už nejdú iba po cene, dôležitý sa stáva komfort. Predajnosť modelov s automatickou prevodovkou významne vzrástla. Rovnako vzrástli aj čísla modelov predaných s vyšším výbavovým stupňom. Tento fenomén je čiastočne spôsobený aj jemnou zmenou stratégie značky, ktorá sa stále viac a viac zameriava na náročnejšieho zákazníka. Ponukou luxusnejších a drahších modelov sa tak snaží vymaniť z imidžu lacnej voľby a prejsť do štandardu strednej alebo vyššej strednej triedy. Momentálne pokrýva azda najširšiu škálu zákazníkov vo svojej histórií.

Tagy

Pokračovať v čítaní