Rok 2018 bol pre Slovákov štedrý. Na našom trhu sa predalo viac ako stotisíc áut. Škoda skončila tradične s najlepšími číslami.
Podľa údajov policajného zboru sa ku koncu minulého roka na Slovensku pohybovalo približne 2,3 milióna áut. Znamená to, že štatisticky dvaja z piatich ľudí jazdia na vlastnom aute. Za uplynulý rok sa automobilkám podarilo predať presne 111 865 áut. V porovnaní s tým minulým ide o nárast predajnosti o viac ako 3500 vozidiel. Ak si chcete prečítať viac o predajnosti vozidiel za rok 2018, kliknite SEM.
Fascinujúce sú čísla Škody, ktorá svojou predajnosťou skončila tradične na prvom mieste. Za rok 2018 sa im podarilo predať 19 355 áut a pokryť tak 19,73% trhu. Automobilka hlási, že to boli jej najlepšie výsledky za posledných 12 rokov.
K úspechu pravdepodobne pribudlo aj kontinuálne zväčšovanie portfólia značky, ktoré sa v roku 2016 rozšírilo o mohutné SUV Kodiaq a v roku 2017 o menší Karoq. Efekt Karoqu sa však mohol odraziť najskôr v minulom roku, keďže jeho výroba bola spustená až v druhej polovici roka 2018. Ani dvaja noví silní súperi na trhu však nedokázali ubrať z popularity najsilnejšej mladoboleslavskej trojici. Aj uplynulému roku dominovali Fabia, Octavia a Rapid. Najpredávanejšie autá značky boli zároveň najpredávanejšími na celkovom trhu.
Správa Škody ďalej informuje o rastúcom trende medzi zákazníkmi. Slováci už nejdú iba po cene, dôležitý sa stáva komfort. Predajnosť modelov s automatickou prevodovkou významne vzrástla. Rovnako vzrástli aj čísla modelov predaných s vyšším výbavovým stupňom. Tento fenomén je čiastočne spôsobený aj jemnou zmenou stratégie značky, ktorá sa stále viac a viac zameriava na náročnejšieho zákazníka. Ponukou luxusnejších a drahších modelov sa tak snaží vymaniť z imidžu lacnej voľby a prejsť do štandardu strednej alebo vyššej strednej triedy. Momentálne pokrýva azda najširšiu škálu zákazníkov vo svojej histórií.