Výrobní zamestnanci automobilky Škoda nie sú spokojní s pripravenosťou novej Octavie na sériovú výrobu. Problémy stále spôsobuje softvér, ktorý bol príčinou dočasného zastavenia dodávania vozidiel k zákazníkom.
Odstraňovanie chýb softvéru je zdĺhavé a každý deň sa tak zvyšuje počet nedokončených áut o stovky. Informáciu priniesol týždenník Škodovácky odborár. Množstvo nedokončených vozidiel nemá podľa zamestnancov súvis s dodávateľskými firmami, ale práve spomínaný softvér. "Pripravenosť auta do výroby je vo veľmi žalostnom stave. Vývoj novej Octavie, aj nového elektromobilu Enyaq sa dokončuje až v sériovej výrobe, na tom to stojí i padá zároveň," píše sa v týždenníku Škodovácky odborár, ktorý cituje dopis zamestnancov.
Škoda Enyaq iV
V predchádzajúcej generácii Octavie zabralo podľa zamestnancov mazanie chýb dve až päť minút, ale v prípade novej Octavie až 30 minút. To spôsobuje kolaps pri testovaní a expedícii vozidiel. "Stále pretrváva nedostatok príslušných motorizácií a naviac sa k tomu pridali veľké problémy so softvérom," informoval týždenník. Všetko sa to vraj podpisuje na nervozite zamestnancov. U jednej Octavie sa podľa Škodováckého odborára chybová pamäť mazala až 3,5 hodiny. "Nikdy sme sa v hale s týmto nestretli a je to tu psychicky veľmi ubíjajúce a je tu neistota, čo bude ďalej," uviedol Škodovácky odborár.
Problém sa podľa zamestnancov netýka len Octavie, ale aj pripravovaného elektromobilu Enyaq. "Nový elektromobil Enyaq napríklad ani teraz v nultej sérii nie je schopný pokračovať plynule z montážnej linky, ale musí sa odstaviť a až v priemere po troch hodinách, venovaných problémovému softvéru, môže pokračovať na ďalšie funkčné skúšky," informuje týždenník.
Zdroj: ČTK