Nárast výkonu robí z verzie RS 245 najvýkonnejšiu sériovú Octaviu v histórii. Za koncernovými súrodencami však v tejto oblasti stále zaostáva.
Najpopulárnejšou značkou na Slovensku je historicky Škoda a platí to aj v súčasnosti. O titul vlajková loď automobilky sa momentálne bije Kodiaq so Superbom, v prípade športových áut je všetko jasné. Na vrchole neohrozene “kraľuje“ Octavia RS. Po modernizácii základnej Octavie bola nová verzia RS 245 predstavená na autosalóne v Ženeve. Ide o historicky najvýkonnejšiu sériovú Octaviu. Ako už názov napovedá, maximálny výkon narástol na 245 koní (180 kW), čo je o 15 koní viac v porovnaní s doterajšou verziou RS 230. Na druhej strane treba priznať, že Škoda (zrejme v súlade s koncernovou politikou) nevydolovala z motora 2,0 TSI ani zďaleka maximum. Pokojne tak môže s tým istým motorom posielať na trh každý rok o 10 koní výkonnejšiu verziu. Na limity by narazila o šesť, možno až osem rokov.
Cena Octavie štartuje na sume 30 020 eur za liftback so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre porovnanie Seat Leon Cupra 5D s výkonom 300 koní (221 kW) začína na úrovni 30 290 eur. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka Octavie dvíha cenu na 32 020 eur a za väčší kufor v kombi si Škoda pýta príplatok 850 eur. Pri verzii RS je jednoznačne dôležitejším údajom zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Octavia RS 245 to zvládne za 6,6 s. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na tradičných 250 km/h. Samotný výkon bez dobrej ovládateľnosti degraduje zážitok z jazdy. Česká automobilka sa v tomto ohľade spolieha na schopnosti podvozka a elektrohydraulicky ovládanú uzávierku predného diferenciálu.