Papierové prepočty nákladov na pohonné hmoty pasujú Octaviu G-TEC do pozície mimoriadne úsporného auta.
Škoda v nedávnej minulosti ponúkala obľúbenú Octaviu aj vo verzii na zemný plyn. Z pohľadu hospodárnosti vychádzala Octavia G-TEC o tretinu úspornejšie ako výkonovo porovnateľný naftový motor. Dnes by ste v cenníku Škody márne hľadali verziu na plyn, to sa však v krátkom čase zmení. Česká automobilka začne opäť montovať do Octavie aj nádrže na plyn. V minulosti prestavala na plyn motor 1,4 TSI, teraz stavila na objemnejší a výkonnejší motor 1,5 TSI. Benzínová verzia ponúka výkon 110 kW, ale verzia CNG dosiahne maximálne hodnotu 96 kW. Aj tak však ide o výrazný posun (+ 15 kW) v porovnaní s predchádzajúcou Octaviou G-TEC 1,4 TSI. Záujemcovia o CNG verziu budú mať obmedzenú ponuku. Plyn sa bude montovať výlučne do vozidiel s karosériou kombi a bude dostupný vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style. Upravený motor bude spolupracovať so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
V aute budú umiestnené tri nádrže na plyn, do ktorých sa dokopy zmestí 17,7 kg CNG. Jedna oceľová nádrž bude umiestnená pred zadnou nápravou, ďalšie dve z kompozitného materiálu nájdu svoje miesto v kufri. Z tlačovej správy nie je známe, ako výrazne nádrže ovplyvnia objem batožinového priestoru, ale zrejme nepôjde o veľkú zmenu. Plynovým nádržiam totiž ustúpila benzínová nádrž, ktorá má v prípade Octavie G-TEC len veľmi malý objem 11,8 l. S benzínom sa teda počíta len na dojazd v prípade núdze.
Dojazd na čisto plynový pohon činí 480 km, čo pri kapacite 17,7 kg CNG znamená teoretickú spotrebu 3,7 kg CNG/100 km. Cena 1 kg CNG pritom podľa údajov SPP stojí 1,150 eur/kg, čo naznačuje výraznú úsporu nákladov na prevádzku. Ak aj bude reálna spotreba vyššia, Octavia G-TEC sa z tohto hľadiska oplatí. Otázkou však ostáva ešte cena vozidla. Na Slovensku je problémom aj slabá sieť čerpacích staníc s CNG, v najbližších rokoch by sa však aj toto malo zmeniť a minimálne diaľničná sieť by mala byť lepšie pokrytá CNG stanicami.