Moderné technológie prinášajú nové možnosti využitia v praxi. Škoda už skôr prišla s aplikáciou, ktorá vyhodnotí zvuk vozidla a podľa neho dokáže identifikovať rôzne poruchy. Teraz prichádza Škoda s okuliarmi s rozšírenou realitou, ktoré pomôžu pri údržbe strojov.
Oddelenie Centrálneho technického servisu FabLab v rámci aktuálneho pilotného projektu testuje použitie technológie rozšírenej reality pri údržbe systémov. Počas videohovorov môžu technici pomocou okuliarov HoloLens sprostredkovať svoj pohľad na stroj a priamo sa poradiť s kolegami, ktorí nie sú na mieste. Okuliare je možné použiť aj k prenosu technickej dokumentácie a ďalších pracovných materiálov ostatným partnerom.
AR okuliare je možné využiť aj k zobrazeniu hologramov príručiek, kontrolných zoznamov alebo pokynov počas technickej údržby. Potom, čo zamestnanci naskenujú QR kód na príslušnom stroji, uložené dokumenty ich interaktívne prevedú krok za krokom údržbárskymi prácami s fotografiami a videami. Takto majú technici vždy obe ruky voľné. Akonáhle je pracovný krok dokončený, technik ho gestom ruky zaškrtne v holograme.
Technológia rozšírenej reality znižuje pravdepodobnosť chýb, umožňuje flexibilnejšie servisné intervaly a urýchľuje údržbu. Ďalšie servisné požiadavky sú hlásené internému systému prostredníctvom prepojenia WLAN. Okuliare HoloLens taktiež výrazne uľahčujú opravy – vďaka videonávodom už nie je potrebné hľadať rozsiahle technické príručky.
Okuliare HoloLens sa skladajú nielen zo skutočných okuliarov, ktoré zviditeľňujú hologramy, ale taktiež z kamery a projektoru. Umožňujú dobré periférne videnie a je možné ich kedykoľvek počas práce otvoriť. Po nastavení virtuálnej prezentácie dopĺňajú pohľad na skutočné prostredie.
Okuliare s rozšírenou realitou už dlhšie využíva aj Lexus. Zákazníci vďaka tomu môžu naživo sledovať opravu svojho auta očami technika. Volvo ich zas využíva pri navrhovaní áut.
Zdroj: Škoda