Scala Monte Carlo mieri hlavne na mladších, ktorí chcú vystúpiť z davu a odlíšiť sa. Športovejší vzhľad už tradične v prípade verzie Monte Carlo nepridáva vozidlu ani jednu konskú silu navyše.
Označenie Monte Carlo nie je pri modeloch Škoda novinkou. Česká automobilka ho používa pre vozidlá, ktoré pôsobia trochu dravejšie, športovejšie v porovnaní so základnými modelmi. Názov Monte Carlo odkazuje na úspechy Škody na Rallye Monte Carlo, ktoré má pevné miesto v histórii motošportu. Súčasťou kalendára majstrovstiev sveta je od roku 1911 a Škoda tu významnejší úspech zaznamenala v roku 1936. Model Popular Sport skončil na druhom mieste vo svojej triede. V roku 1977 zas posádky Škody 130 RS získali pre značku double v rámci svojej triedy. Výraz Monte Carlo preto v mnohých môže evokovať pomenovanie pre skutočne športový model, Škoda ho však používa len pre navodenie atmosféry a odlíšenie sa.
Najnovším prírastkom do rodiny Monte Carlo sa stala Škoda Scala. Podľa očakávania vystupuje z radu len menšou zmenou vizuálu. Výrazná červená farba kontrastuje najmä s čiernymi doplnkami. Dizajnéri do lesklej čiernej farby "zabalili" rámik prednej masky a aj časti prepracovaného predného spojlera. Čierny je aj veľký nápis "Škoda" na piatych dverách, kryty vonkajších spätných zrkadiel a prahy dverí. Rovnaká farba bola použitá aj na 17-palcové resp. príplatkové 18-palcové disky so špeciálnym dizajnom Monte Carlo. K základnej výbave Scala Monte Carlo patria zatmavené okná, panoramatická strecha a predĺžené sklo piatych dverí vrátane čierneho strešného spojlera.
V interiéri majú svoje miesto športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, potiahnuté poťahmi Monte Carlo. Volant, hlavica radiacej páky a madlo ručnej brzdy sú zabalené do čiernej perforovanej kože a obšité červeným stehom. Palubná doska je ozdobená chrómovými výduchmi klimatizácie a športový vzhľad dotvárajú pedále s hliníkovým dizajnom. Vo finále je Škoda Scala Monte Carlo hlavne o "vyčačkaní" auta a odlíšení sa od väčšiny. Kone pod kapotou však silnejšie nie sú (k dispozícii bude vo všetkých motorizáciách ako základná Scala), ale tak to už s verziami Monte Carlo chodí. Otázkou ostáva cena Scaly Monte Carlo, dozvieme sa ju až niekedy po oficiálnej premiére na autosalóne vo Frankfurte, ktorý štartuje budúci týždeň.