Skúsený mechanik vie často na základe sluchu identifikovať problém vo vozidle. Dnes sa však mechanici v značkových servisoch často spoliehajú na počítače a ich diagnostiku vozidla. Škoda od roku 2019 zatiaľ v skúšobnej prevádzke využíva aplikáciu, založenú práve na vyhodnocovaní zvuku auta. . Projektu sa zúčastňuje celkovo 245 servisných miest značky v 14 krajinách, ktoré prispievajú predovšetkým poskytovaním audiozáznamov, ktoré slúžia pre proces učenia softvéru, čím pomáhajú pri vývoji programu. Celý systém funguje z hľadiska užívateľa jednoducho. Stačí zobrať telefón s aplikáciou a nahrať zvuk vozidla. Tá mu potom odporučí konkrétnu opravu, alebo údržbu.
Škoda
Aplikácia dnes dokáže rozoznať 10 akustických vzorov s presnosťou cez 90 %. Patrí sem napríklad riadenie, kompresor klimatizácie či dvojspojková prevodovka. Počet akustických vzorov sa bude postupne rozširovať pre diagnostiku ďalších častí vozidla. Technickým základom aplikácie je algoritmus neurónových sietí. Aplikácia najprv prevedie audiozáznam na spektogram, ktorý zobrazí akustické signály v grafickej podobe. Umelá inteligencia potom toto zobrazenie porovná s uloženými hodnotami a vyhodnotí odchýlky. Na základe toho potom poďla predefinovaných modelov klasifikuje potrebu údržby a opravy auta.
Škoda
Úlohou aplikácie je uľahčiť a zrýchliť diagnostiku vozidla. V budúcnosti by mohla pomôcť pri prediktívnej údržbe. Na základe akustickej odchýlky, vyhodnotenej telefónom sa v budúcnosti zákaznik objedná na kontrolu do servisu, využiť k tomu bude môcť online pripojenie vozidla.