Autosuv.sk

Ostatné

Škoda Vision X je hybrid, kombinuje plyn CNG a elektromotor

Škoda stavila na netradičný hybrid. Spaľovací motor v koncepte Vision X totiž upravila tak, aby mohol spaľovať aj stlačený zemný plyn. Asistovať mu bude aj dvojica elektromotorov.
Škoda Vision X je hybrid, kombinuje plyn CNG a elektromotor

Škoda stavila na netradičný hybrid. Spaľovací motor v koncepte Vision X totiž upravila tak, aby mohol spaľovať aj stlačený zemný plyn. Asistovať mu bude aj dvojica elektromotorov.

Pôvodne sme si mysleli, že Škoda v Ženeve už neprekvapí. Vzhľad modelu Vision X poznáme aspoň vďaka skici. O technike sme vedeli len, že Vision X bude hybrid. Nejde o nič nové v podaní konceptov Škody, navyše príchod prvého sériového vozidla Škoda Superb plug-in hybrid je už za rohom. Nakoniec česká automobilka predsa len trochu prekvapila. Koncept Vision X je síce hybrid, ale kombinuje pohon na stlačený zemný plyn CNG, benzín a elektrinu. Konštruktéri si od tohto riešenia sľubujú zníženie CO2/km na úroveň 89 g. Koncept vo farebnom odtieni FlexGreen dostane do svojej výbavy upravený štvorvalcový motor 1,5 TSI G-TEC. Pri prevádzke na CNG poskytne maximálny výkon 96 kW a krútiaci moment 250 Nm.

Škoda Vision X
Škoda

Spaľovací motor podľa očakávania poháňa kolesá prednej nápravy. Nádrže na plyn sú ukryté pod zadnými sedadlami a za zadnou nápravou. Prídavný elektromotor slúži ako pomoc pri potrebe získať výkon navyše, alebo pri slabšej trakcii na šmykľavom povrchu. Elektromotor totiž poháňa zadné kolesá. Škoda Vision X zvládne na pomery klasického hybridu bez možnosti dobíjania batérií zo siete prejsť celkom slušnú vzdialenosť aj na čisto elektrický pohon. Elektrický dojazd 2 km pomôže znížiť spotrebu najmä pri krokovom tempe v kolónach. Okrem hlavného elektromotora pomáha vozidlu aj prídavný elektromotor, spojený so spaľovacím motorom remeňom. V tomto prípade ide o systém, využívaný mild hybridnými vozidlami. Celkový dojazd pri využití kombinácii benzín/CNG je 650 km. Znamená to, že benzínová a aj plynová nádrž má malý objem a konštruktéri skôr stavili na bohatší vnútorný priestor. Ako je to naozaj, sa ukáže v Ženeve.

Tagy

Pokračovať v čítaní