Od novembra tohto roka prichádza nový modelový ročník vozidla Škoda Enyaq, ktorý dostáva hneď niekoľko vylepšení. Predovšetkým je to vyšší výkon, dlhší dojazd, ale aj kratšie časy nabíjania. Nový Enyaq sa dočká aj malých vizuálnych zmien v súlade s novou vizuálnou identitou značky.
Enyaq sa dočkal technických vylepšení, a to ako u elektromotorov, tak aj u samotných batérií. Zároveň došlo k zmene označenia. Namiesto prevedenia Enyaq 80 a Enyaq 80x prichádzajú nové verzie Enyaq 85 a Enyaq 85x, to isté platí aj pri prevedení Coupé. K zmene označenia výkonnostného variantu dochádza kvôli novým elektromotorom zadnej nápravy a vylepšenému manažmentu batérie. Vozidlá nového modelového roku vďaka týmto zmenám disponujú zvýšenou kapacitou dojazdu a zlepšenou celkovou rýchlosťou nabíjania.
Enyaq RS získal výkon navyše
Enyaq 85 vo WLTP cykle prejde na jedno nabitie až 565 kilometrov a z 10 na 80 % kapacity sa batéria dokáže nabiť už za 28 minút. Polepšilo si aj prevedenie Coupé, ktoré prejde až 576 kilometrov. Za zlepšenou dynamikou sa ukrýva nový elektromotor na zadnej náprave, ktorý má po novom maximálny výkon až 210 kW, zatiaľ čo doteraz to pri zodpovedajúcej verzii bolo 150 kW (nárast o + 60 kW). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h tak verzia 85 zvládne za 6,7 sekundy, čo je o dve sekundy rýchlejšie ako predtým.
Verzia s pohonom všetkých kolies Enyaq 85x má teraz systémový výkon 210 kW, čo je nárast o 15 kW. Stovku zvládnu nové verzie za 6,6 sekundy. Navyše, Enyaq 85x prejde na jedno nabitie až 538 kilometrov, verzia Coupé ešte o 10 kilometrov viac. Nabíjanie tohto variantu ponúka špičkový výkon až 175 kW, čo prináša skrátenie času potrebného na nabitie z 10 na 80 % kapacity na 28 minút. Maximálna rýchlosť sa zvýšila zo 160 km/h na 180 km/h.
To isté platí aj pre nový Enyaq RS, ktorý sa, rovnako ako verzia 85x, môže pochváliť optimalizovanou chémiou článkov batérie s vylepšeným termálnym manažmentom a možnosťou vyššieho maximálneho nabíjacieho výkonu. Športovo ladený Enyaq RS tiež ťaží z nárastu výkonu. Po novom budú mať vodiči k dispozícii rovných 250 kW (nárast o + 30 kW). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h tak zvládnu obidve karosárske varianty za 5,5 sekundy a dojazd narástol na 541 kilometrov, respektíve na 547 kilometrov pri variante Coupé. Maximálna rýchlosť zostáva u verzie RS rovnaká, teda 180 km/h.
Laurin & Klement
Škoda Enyaq prichádza tiež vo vrcholnej verzii Laurin & Klement, ktorá okrem vylepšenej techniky prináša aj výbavu zameranú predovšetkým na komfort. Čalúnenie interiéru je v tejto verzii na výber v dvoch kožených prevedeniach, a to v béžovom a v čiernom. Predné sedadlá budú špecificky tvarované, vyhrievané, ventilované a budú mať masážnu funkciu. Na (vyhrievanom) multifunkčnom volante nechýba logo L&K a detaily v novom jedinečnom odtieni Dark Chrome.
Ceny
Variant Enyaq 60 s výkonom 132 kW štartuje s cenou od 46 630 eur. Výkonnejší Enyaq 85 ponúka navýšený výkon 210 kW a štartuje na cene 52 030 eur (-3 220 eur oproti predchodcovi v podobe iV 80).
Variant Enyaq 85x s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 210 kW štartuje od 54 300 eur (-3 220 eur oproti predchodcovi v podobe iV 80x). Športovo ladený model RS s navýšeným výkonom na 250 kW štartuje od 61 670 eur a vrcholom komfortu je po novom prevedenie Laurin & Klement s výkonom 210 kW a cenou štartujúcou od 61 840 eur.