O kríze automobilky Smart, ktorá patrí do koncernu Daimler, sme písali ešte v októbri minulého roka. Už vtedy materská spoločnosť načrtla možnú hrozbu ukončenia produkcie pod touto menovkou a zastavenie výroby supermini kategórie celkovo. Spoločnosť vyrábajúca niekedy až zábavne malé autá sa totiž nedostala do zisku ani raz za posledných 20 rokov.
Približne pred pol rokom bola do vedenia Smartu vymenovaná nová generálna riaditeľka Karin Adt. Tá čelila už od začiatku enormnému tlaku zo strany materskej spoločnosti, ktorý ju nútil intenzívne sa zamýšľať nielen nad budúcnosťou Smartu, ale celkovo nad jeho existenciou. Ani počas šiestich mesiacov v kresle sa však Adtovej nepodarilo prísť s plánom, ktorý by vytrhol Smart z biedy.
Tlak stále narastá, nakoľko Dieter Zetsche, generálny riaditeľ koncernu a veľký podporovateľ Smartu, odíde koncom mája do dôchodku. Na jeho miesto sa posadí švédsky rodák Ola Källenius, ktorý k automobilke nemá žiaden citový vzťah, a preto sa bude rozhodovať čisto manažérsky. Čísla hovoria za seba. Najbližšou konkurenciou značke je v našich podmienkach Mini. Celosvetovo sa ho minulý rok predalo takmer trikrát viac ako malého Smartu. Za január 2019 sa podľa slovenského Zväzu automobilového priemyslu predal v našej republike dokopy jeden Smart a 14 "Miničiek." Situácia teda je skutočne nevyrovnaná. Najväčšou aktuálnou výhodou Smartu je jeho elektrifikácia. Čisto elektrický Smart je schopný zaujať trh, ktorý ešte nie je až tak rozvinutý a svojim niekoľkoročným pôsobením dokazuje svoju spoľahlivosť.