O motore, spaľujúcom vodík namiesto benzínu, sme tento rok písali viackrát. V apríli ho Toyota prvýkrát predstavila, o necelý týždeň sme si mohli vypočuť jeho zvuk, v juni s ním absolvovala vytrvalostné preteky pod kapotou Corolly a následne ohlásila jeho použitie v sériovej výrobe.
Pripomíname, že vodíkový trojvalec produkuje takmer nulové emisie CO2. Výnimkou je len moment, keď spáli trochu oleja, čo je bežné aj v ostatných spaľovacích motoroch. Oproti motorom na benzín má upravené vstrekovanie. V posledných týždňoch pribudli ďalšie informácie o vodíkových motoroch. Toyota zatiaľ nič oficiálne nepotvrdila, ale viaceré špecializované webové portály informovali o využití vodíkového motora. V roku 2023 sa dostane do Toyoty Corolla.
V roku 2022 príde na trh aj nový Prius a na začiatku sa spoľahne na tradičný hybridný pohon. Niekedy okolo roku 2025 však dostane aj plug in hybridnú jednotku, spoliehajúcu sa práve na vodíkový motor. Predpokladáme, že nový motor využije Toyota najskôr na domácom japonskom trhu. Termín jeho využitia v ďalších kútoch sveta bude do veľkej miery závisieť od siete vodíkových čerpacích staníc na jednotlivých trhoch.
Forbes a Best Car via Motor1.com