Skratka TI (neskôr ti) už od šesťdesiatych rokov znamenala Turismo Internazionale a označovala mimoriadne športové modely. Úspešný príbeh vozidiel TI sa začal písať v roku 1963 modelom BMW 1800 TI a vrchol dosiahol v podobe modelu BMW 2002 TI. Bolo to vozidlo, v ktorom v roku 1970 svoje prvé 24-hodinové preteky na okruhu Nürburgring spolu s tímovým kolegom Clemensom Schickentanzom vyhral budúci jazdec Formuly 1, víťaz Le Mans a šampión DTM Hans-Joachim Stuck. Koncom deväťdesiatych rokov sa k filozofii mimoriadne dynamických kompaktných vozidiel vrátili modely BMW 323ti a BMW 325ti. Teraz chce BMW na túto tradíciu nadviazať modelom BMW 128ti.
BMW
Nový model vychádza z verzie BMW radu 1 M Sport. To znamená, že má odlišný predný nárazník so špeciálne tvarovanými otvormi na vstup vzduchu a vysoko lesklý čierny zadný nárazník M Sport vo farbe High-gloss. BMW 128ti podčiarkuje svoj samostatný charakter aj farebnými doplnkami. Špeciálne kryty vonkajších otvorov na vstup vzduchu pochádzajú z vlajkovej lode BMW M135i xDrive a povrch deflektorov Air Curtains dostal športovú červenú farbu rovnako ako výduchy za zadnými blatníkmi v zadnom nárazníku. Povrch bočných prahov a znak ti, umiestnený nad nimi pred zadnými kolesami, má tiež červenú farbu. Ak si záujemca objedná svoje BMW 128ti v červenej metalíze Melbourne Red alebo v modrej metalíze Misano Blue, farebné doplnky a znak ti bude v čiernej farbe.
BMW
Aj v interiéri sú vo väčšej miere použité červené doplnky. Tie vytvárajú výrazný kontrast k športovo čiernemu stropu. Veľké povrchy červenej farby Race Red zdobia aj operadlá štandardne dodávaných športových sedadiel čalúnených poťahom Sensatec/látka. Na stredovej lakťovej opierke sa nachádza vyšitý červený nápis ti. Červené kontrastné prešívanie sa potom nachádza aj na ostatných opierkach, na výplniach dverí, na palubnej doske a na lemovaní koberčekov. Volant aj kryt airbagu štandardne dodávaného volantu M Sport dostali červené prešívanie. Červené kontrastné prešívanie môže byť pre niekoho veľmi nápadné, a preto si ho môže dať odstrániť.
Nové BMW 128ti je dostupné iba so špeciálne upraveným podvozkom M Sport. Má o 10 mm nižšiu svetlú výšku, čo znižuje ťažisko a prináša športovejší vzhľad. Taktiež dostal tuhšie stabilizátory a ich uloženia s väčším predpätím zo špičkového modelu BMW M135i xDrive ako aj tuhšie pružiny a primerane upravené tlmiče. Výsledkom je ešte ostrejšia dynamika jazdy a minimalizované pohyby karosérie. Predná náprava modelu BMW 128ti štandardne využíva rovnaký samosvorný diferenciál typu Torsen. O spomalenie sa starajú štandardne dodávané brzdy M Sport. Na predných kolesách nájdeme hliníkové 4-piestikové jednodielne pevné strmene a kotúče s vnútorným odvetrávaním s rozmerom 360 x 30 milimetrov, zatiaľ čo zadné kolesá brzdia plávajúce strmene a kotúče s vnútorným odvetrávaním a rozmerom 300 x 20 milimetrov.
BMW
Štvorvalcový benzínový motor TwinPower Turbo má výkon znížený na 196 kW (v BMW M135i má 225 kW) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h tak novinka zvládne za 6,1 sekundy. Motor spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport. Komu nestačí "obyčajné" BMW 128ti, môže siahnuť ešte po doplnkoch z ponuky M Performance Parts a zvýrazniť jeho športový charakter exteriéru aj interiéru.