Autosuv.sk

Ostatné

Športový Ford Fiesta ST dostane samosvorný diferenciál a špeciálne pružiny

O trojvalci s možnosťou deaktivácie jedného valca už nejaký čas vieme. Teraz Ford prezradil aj ďalšie podrobnosti o novej Fieste ST.
Športový Ford Fiesta ST dostane samosvorný diferenciál a špeciálne pružiny

Základnú predstavu o Forde Fiesta ST už nejaký čas máme. Teraz zverejnila americká automobilka ďalšie podrobnosti o najsilnejšej Fieste. Šporotovo ladený model bude od začiatku k dispozícii s troj aj päťdverovou karosériou. Trojdverová karoséria sa k športovým autám hodí, ale nízke predaje ju pomaly zabíjajú. Ford sa ju rozhodol podržať. O trojvalcovom motore s možnosťou vypínania jedného valca už nejaký čas vieme. Deaktivácia valca má priniesť zníženie spotreby o 11%.

Ford Fiesta ST
Ford

Konštruktéri Fordu vydolovali z objemu 1,5 l slušných 200 k (147 kW) a 290 Nm krútiaceho momentu. K zážitku má prispieť aj prirodzený športový zvuk, zosilnený aktívnym výfukovým ventilom. Pre plnohodnotný pocit z jazdy je okrem výkonu a zvuku potrebný vyladený podvozok a pohon. Fiestu ST poháňajú predné kolesá. Pri prenose krútiaceho momentu na cestu im pomôže mechanický diferenciál s obmedzeným preklzom. Presmerovať krútiaci moment na vonkajšie koleso v zákrute zvláda Fiesta aj pribrzdením vnútorného kolesa. Novinkou sú aj smerovo vinuté pružiny s funkciou presmerovania momentu. Po celej dĺžke majú premenlivé stúpanie a priemer. V praxi majú umožniť ostrý nájazd do zákrut a ostré reakcie na zmenu smeru.

Ford Fiesta ST 

Dosiahnuť papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 6,5 s umožní aj amatérovi systém Launch Control. Aktivuje sa tlačidlom na volant a následne sa na displeji pred vodičom zobrazí špeciálne grafické upozornenie. Následne stačí zaradiť, zatlačiť plyn na podlahu a prudko uvoľniť spojkový pedál. O ostatné sa za vás pri štarte postará elektronika. 

K dispozícii sú tri režimy jazdy Normal, Sport a Track. So zmenou režimu sa mení nastavenie riadenia, mapa motora, aktívny výfukový ventil ale aj reakcie stabilizačného systému. Dobrou správou pre fanúšikov športovej jazdy je, že stabilizačný systém možno úplne vypnúť. S krotením vášne má pomôcť výkonný brzdový systém s 278 mmm odvetrávanými kotúčmi vpredu. S predajom Fiesty ST sa začne v najbližších týždňoch.

Tagy

Pokračovať v čítaní