O víťazovi rozhodne 60 porotcov z 23 európskych krajín na konci februára a výsledky budú zverejnené tradične v marci. Štandardne sa tak dialo v rámci autosalónu v Ženeve. Miesto tohtoročného vyhlásenia ešte nie je známe. Medzi 7 finalistov sa tradične dostali autá rôznych kategórií od malého Yarisu, imidžového Fiatu 500 až po Defender. Nižšie pripájame zoznam finalistov aj s krátkou poznámkou ku každému z nich. Po kliknutí na názov konkrétneho modelu sa vám v novom okne zobrazí článok, prípadne test vozidla.
Citroen C4 | Francúzsky výrobca pristúpil k pomerne veľkej zmene dizajnu. Navyše ponuku rozšíri aj o elektrickú verziu e-C4. Dizajn novej generácie Citroenu C4 je stále veľmi nápadný. |
Cupra Formentor | Formentor je prvým samostatným modelom značky Cupra, napriek tomu má veľa spoločného s modelom Cupra Ateca. |
Fiat 500 | Milé retro auto dostalo mild hybridný pohon. Aj po všetkých modernizáciách ostalo samo sebou. |
Land Rover Defender | Dizajnéri pretavili dôverne známe charakteristické známky Defendera pre 21. storočie, dali mu bočné strešné okná a zároveň zachovali zadné dvere s pántami na boku a vonku upevnené rezervné koleso, vďaka ktorým je Defender rozpoznateľný. |
Škoda Octavia | Octaviu netreba na Slovensku bližšie predstavovať. Patrí medzi najobľúbenejšie autá na našom trhu, a už sme mali možnosť vyskúšať aj rýchlu RS verziu. |
Toyota Yaris | Nový Yaris sa pri pohľade spredu príliš nelíši od predchodcu. Najľahšie ho spoznáte pri pohľade na zadnú časť. Prítomnosť hybridnej jednotky nie je prekvapením. |
Volkswagen ID.3 | Pre Volkswagen ide o prelomový a prvý model radu ID. Elektromobil sme už vyskúšali na snehu a zisťovali sme, ako sa mení dojazd pod vplyvom zimných pneumatík a snehu. |