Autosuv.sk

Ostatné

Sprievodca históriou kabrioletov značky Lexus

Na autosalóne v Detroite predstavil Lexus vlajkovú loď LC kupé vo variante so skladacou strechou. Skôr ako sa LC Convertible Concept dostane do sériovej výroby, pripomeňme si históriu kabrioletov japonskej značky.
Sprievodca históriou kabrioletov značky Lexus

Už v roku 1996 začal Yasushi Nakagawa rozmýšľať nad prvým kabrioletom značky Lexus. Dizajn karosérie navrhoval Sotiris Kovos. Výsledok tisícok hodín tvorivej práce predstavili na autosalóne v Tokiu o tri roky neskôr. Koncept s karosériou, inšpirovanou jachtami, prezentovali pod názvom Sport Coupé. Vozidlo sa v prakticky nezmenenej podobe dostalo na trh v roku 2001 ako model SC druhej generácie.

Štýlový dvojdverový Lexus SC 430 poháňal motor V8 s výkonom 288 koní, známy z limuzíny LS, spojený s päťstupňovou prevodovkou. Karoséria auta dostala ladné aerodynamické krivky a pri konštrukcii vozidla inžinieri využili prvky zo sedanu GS. Klasický pohon mal precízne vyvážený podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Skladacia strecha štvormiestneho auta sa sklopila za 25 sekúnd. S výrobou tohto modelu japonská automobilka skončila v roku 2010.

Lexus a jeho história kabrioletov 

Lexus IS C - zo sedanu kabriolet

Druhým sériovo vyrábaným kabrioletom značky Lexus bol model IS C. Premiéru mal v roku 2008 v Paríži. Základ tvorila druhá generácia kompaktného sedanu IS. Dvojdverové štvormiestne auto viditeľne pripomínalo koncept LF-C, ktorý automobilka predstavila svetu v roku 2004 - pod kapotou pracoval motor V8 a namiesto zrkadiel mal zasúvateľné kamery. 

Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom V6 2.5 s výkonom 208 koní – vozidlo nakonfigurované takýmto spôsobom získalo označenie IS 250 C. V ponuke bola aj verzia IS 350 s 3,5-litrovým motorom V-6 a s výkonom 310 koní, ako aj verzia s výkonom 231 koní, dostupná len vo vybraných krajinách.

LF-AR a LF-C2 – bez strechy

Lexus LFA celkom bez strechy? Ešte pred premiérou modelu IS C na autosalóne North American International Auto Show 2008 v Detroite predstavil Lexus vozidlo LF-AR. Koncept bol poslednou dizajnérskou štúdiou modelu LFA pred jeho uvedením do výroby - s motorom V10 a karosériou vystuženou uhlíkovými vláknami. Na rozdiel od verzie kupé sa však roadster v skutočnosti nikdy nedostal na cesty. 

O šesť rokov neskôr prišiel Lexus na autosalón v Los Angeles s modelom LF-C2. Štvormiestny luxusný sedan, posadený na 20-palcové kolesá, mal karosériu potiahnutú špeciálnym lakom, takže v závislosti od svetla a perspektívy pôsobila vždy inak. No vždy nádherne. Z dizajnu karosérie bolo cítiť nadväznosť na model RC a pre mnohých bola americká premiéra predzvesťou Lexusu RC s otvorenou strechou. Automobil sa však dodnes nedočkal sériovej výroby.

Lexus LF AR

Lexus LC Convertible vstupuje do akcie 

Aj keď sa posledný Lexus so skladacou strechou vytratil z trhu už pred niekoľkými rokmi, japonská značka myšlienku na luxusný kabriolet nikdy nezavrhla. Na autosalóne v Detroite v týchto dňoch predstavila model LC Convertible Concept. Okrem otvorenej strechy sa automobil takmer nelíši od vlajkového kupé LC a pravdepodobne sa onedlho dostane na trh. Naznačujú to aj slová hlavného dizajnéra nového kabrioletu, Tadao Moriho: ,,Tento koncept má neopakovateľný štýl LC kupé a ukazuje, ako bude vyzerať budúci kabriolet, vytvorený na základe tohto modelu.”

Lexus LC Convertible Concept
zdroj: TS: Lexus

Tagy

Pokračovať v čítaní