Už v roku 1996 začal Yasushi Nakagawa rozmýšľať nad prvým kabrioletom značky Lexus. Dizajn karosérie navrhoval Sotiris Kovos. Výsledok tisícok hodín tvorivej práce predstavili na autosalóne v Tokiu o tri roky neskôr. Koncept s karosériou, inšpirovanou jachtami, prezentovali pod názvom Sport Coupé. Vozidlo sa v prakticky nezmenenej podobe dostalo na trh v roku 2001 ako model SC druhej generácie.
Štýlový dvojdverový Lexus SC 430 poháňal motor V8 s výkonom 288 koní, známy z limuzíny LS, spojený s päťstupňovou prevodovkou. Karoséria auta dostala ladné aerodynamické krivky a pri konštrukcii vozidla inžinieri využili prvky zo sedanu GS. Klasický pohon mal precízne vyvážený podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Skladacia strecha štvormiestneho auta sa sklopila za 25 sekúnd. S výrobou tohto modelu japonská automobilka skončila v roku 2010.
Lexus a jeho história kabrioletov
Lexus IS C - zo sedanu kabriolet
Druhým sériovo vyrábaným kabrioletom značky Lexus bol model IS C. Premiéru mal v roku 2008 v Paríži. Základ tvorila druhá generácia kompaktného sedanu IS. Dvojdverové štvormiestne auto viditeľne pripomínalo koncept LF-C, ktorý automobilka predstavila svetu v roku 2004 - pod kapotou pracoval motor V8 a namiesto zrkadiel mal zasúvateľné kamery.
Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom V6 2.5 s výkonom 208 koní – vozidlo nakonfigurované takýmto spôsobom získalo označenie IS 250 C. V ponuke bola aj verzia IS 350 s 3,5-litrovým motorom V-6 a s výkonom 310 koní, ako aj verzia s výkonom 231 koní, dostupná len vo vybraných krajinách.
LF-AR a LF-C2 – bez strechy
Lexus LFA celkom bez strechy? Ešte pred premiérou modelu IS C na autosalóne North American International Auto Show 2008 v Detroite predstavil Lexus vozidlo LF-AR. Koncept bol poslednou dizajnérskou štúdiou modelu LFA pred jeho uvedením do výroby - s motorom V10 a karosériou vystuženou uhlíkovými vláknami. Na rozdiel od verzie kupé sa však roadster v skutočnosti nikdy nedostal na cesty.
O šesť rokov neskôr prišiel Lexus na autosalón v Los Angeles s modelom LF-C2. Štvormiestny luxusný sedan, posadený na 20-palcové kolesá, mal karosériu potiahnutú špeciálnym lakom, takže v závislosti od svetla a perspektívy pôsobila vždy inak. No vždy nádherne. Z dizajnu karosérie bolo cítiť nadväznosť na model RC a pre mnohých bola americká premiéra predzvesťou Lexusu RC s otvorenou strechou. Automobil sa však dodnes nedočkal sériovej výroby.
Lexus LC Convertible vstupuje do akcie
Aj keď sa posledný Lexus so skladacou strechou vytratil z trhu už pred niekoľkými rokmi, japonská značka myšlienku na luxusný kabriolet nikdy nezavrhla. Na autosalóne v Detroite v týchto dňoch predstavila model LC Convertible Concept. Okrem otvorenej strechy sa automobil takmer nelíši od vlajkového kupé LC a pravdepodobne sa onedlho dostane na trh. Naznačujú to aj slová hlavného dizajnéra nového kabrioletu, Tadao Moriho: ,,Tento koncept má neopakovateľný štýl LC kupé a ukazuje, ako bude vyzerať budúci kabriolet, vytvorený na základe tohto modelu.”