Keď sa spomenie značka SsangYong, tak nám ako prvé napadnú modely Rexton, či Korando, ktoré sa predávajú aj na Slovensku. Zabodovať na našom trhu chcú hlavne pomerom ceny a výkonu. Situácia však pre kórejskú značku nie je veľmi ružová. V roku 2011 ju pred bankrotom zachránila indická automobilka Mahindra & Mahindra. Indom sa však investícia zjavne neoplatila a od júna 2020 sa snažia predať 75 % akcií SsangYongu.
Následne v decembri požiadal SsangYong o bankrot a veriteľom dlhoval 315 miliard wonov (asi 230 miliónov eur). Vo svete automobilového priemyslu nejde rozhodne o veľké peniaze. Svedčí o tom aj fakt, že automobilku podľa všetkého nakoniec kúpi start-up Edison Motors za v prepočte 204 miliónov eur. Edison Motors vďaka tomu rozšíri svoje portfólio elektrických autobusov a nákladných vozidiel o osobné autá.
Napriek finančným problémom a priškrteným financiám na vývoj má SsangYong vytýčené plány do budúcnosti. Tie v prvom rade zahŕňali nájdenie nového investora, ale aj príchod nových modelov na trh. Už v tomto mesiaci by mala prísť do Európy elektrická verzia Koranda e-Motion. V budúcom roku sa máme dočkať nového SUV s pracovným názvom J100 a v pláne je už aj drsnejšie SUV do terénu s pracovným názvom X200.
Zdroj: Autocar