Tlačovú konferenciu o budúcnosti koncernu Stellantis odštartoval jeho šéf, Carlos Tavares, situáciou v Rusku a na Ukrajine. Po invázii Ruska na územie Ukrajiny zriadil Stellantis tím, ktorý monitoruje situáciu 71 ukrajinských zamestnancov koncernu. Noc pred konferenciou boli všetci zamestnanci v bezpečí, v čase konania konferencie podľa Tavaresa nedokázali nadviazať spojenie s tromi z nich.
Vojnový konflikt ovplyvní budúcnosť koncernu aj z ekonomického hľadiska. Spolu s Mitsubishi má Stellantis spoločný závod v ruskom meste Kaluga. Len pred mesiacom sme informovali, že pre veľký dopyt začali z jeho liniek schádzať úžitkové verzie modelov Peugeot Expert, Opel Vivaro a Citroen Jumpy. Kapacita závodu je 125 000 vozidiel ročne a Stellantis v ňom vyrába aj naftové motory a manuálne prevodovky.
Sankcie namierené proti Rusku zrejme skôr či neskôr zastavia výrobu. "Máme jeden (závod) v partnerstve s Mitsubishi v Kaluge a pokiaľ majú súčiastky, môžu fungovať; ak nie sú žiadne súčiastky, nemôžu fungovať," priblížil situáciu Tavares.
"Odsudzujeme všetky druhy násilia a agresie. Bez ohľadu na obchodné dôsledky Stellantis uplatní sankcie, o ktorých sa rozhodne," vysvetlil Tavares. V príhovore ďalej zdôraznil, že v koncerne pracujú ľudia 170 rôznych národností a Stellantis je najrozmanitejšou automobilkou na svete.