Autonómne riadenie 3. stupňa momentálne ponúka iba Mercedes aj to len vo svojich luxusných modeloch Triedy S a EQS. V priebehu krátkeho času by sa schopnosť autonómnej jazdy 3. stupňa mala postupne objaviť aj v dostupnejších vozidlách.
Mercedesy dnes môžu autonómne jazdiť len v hustej premávke na diaľniciach v rýchlostiach do 60 km/h. Spoliehajú sa pritom na množstvo senzorov, ktorých základným kameňom je Lidar od spoločnosti Valeo s názvom Scala 2. Ide o druhú generáciu Lidaru, ale už v roku 2024 ponúkne Valeo tretiu generáciu Lidaru Scala 3.
Okrem Mercedesu ju dostanú aj modely rôznych značiek koncernu Stellantis. Objaviť sa tak môžu napríklad v Peugeotoch, Citroenoch a modeloch Opel. Scala 3 bude mať v porovnaní s predchodcom výrazne lepšie rozlíšenie a umožní autonómnu jazdu vo vyšších rýchlostiach.
Nový Lidar rozozná objekty aj na viac ako 200 m a na vzdialenosti 150 a viac metrov rozozná objekty, ktoré nedokáže zachytiť ľudské oko, kamera ani radar. Príkladom môže byť kus čiernej gumy ležiacej v diaľke na ceste. Nový Lidar má byť spoľahlivý za každého počasia v teplotách od -40 do +85°C.
"To, čo dnes autá odlišuje od ostatných, je zážitok z jazdy, ktorý ponúkajú. Vďaka nášmu riešeniu autonómneho riadenia L3 (3. stupňa), ktoré využíva najnovšiu generáciu Lidaru od Valea, ponúkneme príjemnejší zážitok z jazdy a vrátime vodičovi čas počas jeho ciest," vysvetlil Yves Bonnefont, hlavný softvérový riaditeľ v koncerne Stellantis.
Scala 3 dovolí vodičom v modeloch Stellantisu zložiť ruky z volantu a odvrátiť zrak z cesty. Venovať sa teoreticky môžu iným činnostiam, závisí to však od predpisov jednotlivých krajín.