V Európe môžeme v súčasnosti vidieť masívny prechod na elektromobilitu a všetky ostatné riešenia zníženia emisií sú v úzadí, aspoň tak to vyzerá pri pohľade zvonku. Svoj pohľad z centra diania poskytol šéf Stellantisu Carlos Tavares a nie je až tak "čisto elektrický".
"Skutočná konkurencia začína medzi palivovými článkami, elektromobilmi, vodíkovými spaľovacími motormi a dokonca aj syntetickými palivami. Uvidíme v najbližších rokoch, čo bude pre občanov najlepšie riešenie," povedal Tavares počas otvorenia závodu Symbio na výrobu palivových článkov vo Francúzsku.
"Vstrekovanie vodíka (v spaľovacom motore) je jedna z technológií, na ktorej pracujeme," dodal Tavares. Stellantis tak chce byť pripravený na všetky možnosti. Tavares neprezradil, ktoré vozidlá by v budúcnosti mohli ako alternatívu dostať motor na vodík. Spaľovací motor na vodík doteraz propagovala a testovala najmä Toyota, ktorá ho použila v modeloch Yaris a Corolla v rámci vytrvalostných pretekov.
Motor spaľujúci vodík sa od benzínových motorov až tak nelíši. Napríklad Toyota hovorí len o potrebe zmeny vstrekovačov a hlavne novej nádrže na vodík. Väčšou výzvou v tomto prípade je ekonomická zelená výroba a transport vodíka a taktiež nedostatočná sieť nabíjacích staníc.
Šéf Stellantisu si vo svojich vyhláseniach neodpustil kritiku zákonodarcov kvôli spôsobu, akým tlačia automobilky od fosílnych palív k elektromobilom. "Teraz je dogmatické myslenie poškodzované realitou, pretože ak nie ste cenovo dostupní, ľudia za to nemôžu zaplatiť," povedal na margo drahých elektromobilov.
Zdroj: Autocar