Úžitkové vozidlá vyrába v súčasnosti koncern Stellantis v závodoch vo Francúzsku a Veľkej Británii. Rastúci dopyt, spôsobený hlavne rastom doručovacích služieb počas pandémie, ho núti k rozšíreniu výrobných kapacít. Úžitkové vozidlá tak schádzajú aj z liniek ruského závodu v Kaluge a prvé zásielky sú v pláne už vo februári.
Závod v Kaluge vlastní Stellantis spolu s Mitsubishi a jeho ročná kapacita je 125 000 vozidiel. Z výrobných liniek tu schádzajú úžitkové verzie modelov Peugeot Expert, Opel Vivaro a Citroen Jumpy. Do konca roka k ním pribudne aj ďalší súrodenec, Fiat Scudo.
Okrem vozidiel vyrába v Kaluge koncern Stellantis aj naftové motory a manuálne prevodovky, určené na export. Pripomíname, že úžitkové vozidlá koncernu sú dostupné aj so spaľovacími motormi, to už neplatí pre osobné verzie, ktoré sú v Európe dostupné (s výnimkou niektorých 7-miestnych verzií) výlučne s elektrickým pohonom. Viac informácií k téme nájdete TU!
Rozšírenie výroby na územie Ruska môže znamenať pre Stellantis v blízkej budúcnosti problém. Dôvodom je neistá situácia na ukrajinsko-ruskej hranici. Prípadné sankcie zo strany západných krajín namierené proti Rusku by totiž ohrozili aj automobilovú výrobu.
Zdroj: Automotive News Europe a Reuters