Euro NCAP, európska organizácia na ochranu spotrebiteľa v oblasti bezpečnosti vozidiel, má na automobilky veľký vplyv. Nik nechce zlyhať v jej nárazových testoch a všetky významné automobilky reagujú na z roka na rok prísnejšie požiadavky Euro NCAP na bezpečnosť. V tomto roku rozširuje Euro NCAP testovanie o náraz zboku z väčšej vzdialenosti. Reakciou Hondy, ako to sama priznáva v tlačovej správe, je postupné zavádzanie stredového airbagu do nových modelov. Prvým v Európe predávaným vozidlom Honda, vybaveným stredovým airbagom, je model Jazz. Zároveň ide o prvé auto v rámci svojej triedy, ktoré je týmto prvkom sériovo vybavené.
Nový predný stredný airbag je namontovaný na zadnej strane sedadla vodiča a rozprestrie sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Tento nový airbag, jeden z desiatich v novom Jazze, pomáha predchádzať priamemu kontaktu a znižuje silu nárazu vodiča a spolujazdca v prípade bočného nárazu. Aby sa zabezpečilo správne umiestnenie airbagu, aby pri rozvinutí alebo po ňom zaručil maximálnu ochranu, airbag používa tri upevňovacie popruhy, ktoré vedú airbag okolo vodiča do oblúka. Na realizáciu tejto novej funkcie vyvinul inžiniersky tím airbagovú jednotku tak, aby sa zmestila do hornej časti operadla novo navrhnutého sedadla vodiča.Nová Honda Jazz; Foto: Honda
Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvoma funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky. Celkovo vplyv tohto nového prístupu môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane a až o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane. Aspoň tak to vychádza z interných testov Hondy.
Medzi ďalšie vylepšenia nového modelu Jazz patrí systém airbagov na zadných sedadlách i-side Airbag System. Tento airbag s dvojitou štruktúrou, nainštalovaný na zadnom sedadle, sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu.
„Jazz najnovšej generácie sme prepracovali úplne od základov, čo znamená, že sme boli schopní začleniť nové pokročilé konštrukčné technológie a najnovšie prvky pasívnej bezpečnosti, aby sme poskytli mimoriadnu ochranu pred všetkými druhmi nehôd. Po pridaní balíka ďalších modernizovaných pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča ako štandardu sme si istí, že úplne nový Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede,“ povedal Takeki Tanaka, vedúci rozsiahlych projektov pre spoločnosť Honda.