Nie je auto ako auto. Existujú modely, ktoré sú out hneď po uvedení a potom sú autá, o ktoré sa záujemcovia bijú aj roky po ich predstavení. Titul ikony sa dostane len máloktorému modelu a väčšinou ide o extrémne drahé autá. Na ikony, ktoré vám ukážeme v tomto článku, nepotrebujete ani len desať tisíc. Autíčka síce majú svoj vek, no milovníci pachu benzínu sa za nimi s láskou v očiach obzrú aj dnes. I keď na poli priestrannosti nezahviezdia, sú to ideálne autá pre emóciu. Dokážu ju sprostredkovať veľmi verne a za málo peňazí.
Ďalšou výhodou týchto áut je, že ich jedinečnosť si vo väčšine prípadov uvedomujú aj ich majitelia. Pri množstve inzerátov, ktoré sme pre vás v rámci týchto modelov prezreli, sme presvedčení, že o tieto autá je postarané dokonale. A preto si môžete byť istí, že nedostanete žiaden starý črep.
Honda Civic Type R (2001-2005)
Honda Civic je na svete už od roku 1973. Až po viac ako dvadsiatich rokoch bežného hatchbacku sa na trh tesne pred zlomom milénia dostala ostrá verzia Type R, ktorú poznáme dodnes. Striedmy dizajn doplnený perfektným zvukom a vychýreným honďáckym motorom z auta spravil ikonu. Dnes už auto nepatrí medzi tie najkrajšie, no kto sa vyzná, ten sa obzrie. Na slovenských bazároch ho dostanete za menej ako 8 tisíc eur.
Audi TT (1998-2006)
Prvá generácia Audi TT spôsobila v nemeckej automobilovej sfére poriadny ošiaľ. Išlo o prvé auto značky vyrobené z hliníkovej karosérie. Z dlhodobého hľadiska to je dobré preto, lebo prakticky nehrdzavie. Úplne prvým modelom vyčítali zlé rozloženie váhy, ktoré viedlo k nestabilite na ceste vo vysokých rýchlostiach. Kto ho však vlastní, ten naňho nedá dopustiť. S "haldexovým quattrom" získava lepšie jazdné vlastnosti a dizajnovo sa podľa nás stále drží. Najfascinujúcejšia je ale cena. Medzi štyrmi a šiestimi tisícmi sa už nachádza audinka vo veľmi dobrom stave.
Renault Clio RS 3 (2006-2013)
Ak si svoje Clio nepolepíte, úchvatnosť tohto auta na prvý pohľad rozoznáte iba pomocou nepatrných detailov. Vo vnútri sa však skrýva oveľa viac. Na rozdiel od dnešných downsizovaných modelov sa v trojkovom Cliu RS nachádza až dvojlitrový benzínový agregát s výkonom 147 kW. Na tak malé auto je to šialené množstvo energie, ktorú musíte zvládnuť. Krásny hatchback so skvelým zvukom dostanete na slovenských bazároch za približne 7-8 tisíc eur. O popularite tohto auta hovorí aj fakt, že takmer každý, kto si ho kúpil, si ho chce aj nechať. Na našich stránkach nájdete len hŕstku ponúk s týmto vozidlom.
BMW Z3 (1995-2002)
BMW Z3 hádam netreba ani predstavovať. Malý športiak zahviezdil vo veľkom množstve európskych seriálov, predovšetkým v Kobre 11. Typické žraločie žiabre ho robia jedinečným a sklápacia strecha neodolateľným. Auto už tiež má svoj vek, no vďaka nadčasovému dizajnu by ste mu 24 rokov netipli ani náhodou. V Interiéri je zub času na dizajne viditeľnejší. No napriek tomu je to auto, za ktorým sa mladí obzrú. BMW Z3 je dnes už nedostatkový tovar. Majitelia, ktorí si ho vedeli dovoliť kedysi, sa pravdepodobne následným speňažením zaoberať nemuseli, a tak sa nedostali ani do bazárov. My sme na celom Slovensku našli menej ako 5 kusov.
Mazda MX-5 (1998-2004)
Mazda MX-5, prezývaná Miata. Tento japonský skvost s prezývkou postavičky z anime (toto auto sa nazýva Miata na americkom trhu) je jedným z najzážitkovejších áut sveta. Jeho ľahkosť, odnímateľná strecha a poctivé jazdné vlastnosti musí obdivovať každý petrolhead. Musíme sa priznať, že na Miate sme nejazdili ešte nikdy. No je to náš sen. Nevýhodou starších modelov Mazdy je podľa zlých jazykov náchylnosť na hrdzu. Preto si pri výbere toho správneho musíte dať veľký pozor. Druhá generácia (tá na obrázku) je dostupná za cenu pod 4000 eur. Ak by ste siahli po novšej tretej generácií, pripravte si približne dvojnásobok.