Pohon všetkých štyroch kolies má dlhú históriu. Tá sa píše už od roku 1893, kedy si vynálezca Bramah Joseph Diplock nechal patentovať systém prevodov na pohon všetkých štyroch kolies za použitia troch diferenciálov. Ďalšie prvenstvo má na konte Audi, ktoré ako prvé vyslalo voz poháňaný technológiou Quattro na rely trate.
Dnes už majú technológiu 4x4, 4WD alebo jednoducho pohonu všetkých štyroch kolies mnohé autá a Subaru je automobilkou, ktorú práve tento druh rozloženia sily na kolesá preslávil. Ponúka totiž možnosť do každého jedného zo svojich vozidiel inštalovať práve pohon 4x4. A ten stojí za to.
Na videu v článku nám to automobilka dokázala svojim Subaru Forester prvej generácie, ktorý môže mať už dvadsať rokov a pritom je stále konkurencieschopný. Nielen vďaka šikovnému vodičovi, ale predovšetkým vďaka prepracovanému pohonu a rozloženiu síl, sa podarilo zahanviť úplne všetkých naokolo. Staručké Subaru vybehlo testovaciu dunu na Silver lake v Kalifornií absolútne bez zaváhania niekoľkokrát za sebou.