
Lexus Direct4 využíva systém e-Axle na intuitívne a plynulé rozdelenie krútiaceho momentu medzi predný a zadný elektromotor a jeho prenos na kolesá. Odozva je rýchla a prispôsobuje sa stavu vozovky. Správanie sa auta, vybaveného týmto systémom, je predvídateľnejšie a umožňuje ešte väčší pôžitok z jazdy v zákrutách.
Debutuje v 5. generácii
Systém Direct4 bude prvýkrát použitý v 5. generácii modelu Lexus RX, presnejšie v jeho najvýkonnejšej verzii RX 500h. Pre Lexus je to prelomový model - po prvýkrát v ňom skombinovali preplňovaný benzínový motor, 6-stupňovú automatickú prevodovku a hybridný systém. Celkový výkon systému je až 371 koní.
Medzi benzínový motor a prevodovku bol namontovaný predný elektromotor. Zadná časť je vybavená systémom e-Axle s výkonom 80 kW (109 k) a kompaktným dizajnom. Skladá sa z motora, prevodovky a modulu riadiacej jednotky (ECU). Malé rozmery systému umožnili zachovať priestrannosť kabíny a batožinového priestoru.
Lexus RX
Direct4 hrá kľúčovú úlohu pri prenose výkonu na jednotlivé kolesá. Inteligentný systém upravuje výkon a krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou v závislosti od stavu vozovky. Poskytuje tiež lepší pocit z riadenia a zlepší ovládateľnosť pri vyšších rýchlostiach.
Direct4 v elektromobiloch Lexus
Systém Direct4 sa perfektne hodí aj pre elektromobily. Jeho fungovanie sa pri tomto type pohonu spolieha na snímače riadiacej jednotky ECU, ktoré zbierajú informácie, vyhodnocujú ich a reagujú na množstvo faktorov vrátane rýchlosti vozidla, uhla natočenia volantu a síl pôsobiacich na automobil.
Na základe týchto údajov systém vypočíta potrebný krútiaci moment prenášaný na každú nápravu a zabezpečí maximálnu trakciu. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy môže byť 0 až 100 % alebo 100 až 0 % v milisekundách – oveľa rýchlejšie ako pri akomkoľvek mechanickom systéme. Direct4 tiež zlepšuje presnosť systému riadenia. Prvým plne elektrickým automobilom Lexus s týmto systémom bude Lexus RZ 450e.