Saduská Arábia konečne povolila ženám šoférovať. Ženy vodičky však stále nie sú rozšírené. Táto reklama má pomôcť rozbiť stereotypy.
Iba minulý september prijala saudskoarabská vláda na čele s kráľom Salmanom a korunným princom Mohammadom dekrét, ktorý oprávňuje ženy šoférovať. Tento pokrokový prístup je ďalším stupienkom v zrovnoprávnení žien v moslimských krajinách. V januári sa dokonca konal v meste Jeddah prvý autosalón určený len pre ženy.
Dá sa však predpokladať, že aj napriek povoleniu veľa žien za volant nesadne. Ide jednoducho o zvyk. Hrubé odhady portálu Statista hovoria, že do roku 2020 získajú oprávnenie iba dva milióny žien. Pri krajine s populáciou približne 33 miliónov je to relatívne malé číslo.
Nemecká automobilka Audi sa rozhodla odvysielať v krajine reklamu, ktorá by mohla pomôcť zotierať predsudky voči tomuto odvážnemu kroku. Na videu muž so ženou prechádzajú domom smerom von. Muž vždy úctivo otvorí žene dvere. Keď však prídu pred auto, muž ide žene otvoriť dvere spolujazdca, no ona ho predbehne a otvorí ich pre neho. Automobilka tým vysiela jasný odkaz, že sa stavia na stranu žien a chce byť na Blízkom Východe automobilom aj pre ženy.
Je pozitívne, že automobilka na videu zobrazuje muža, ktorý je ochotný prenechať riadenie žene i pokiaľ ide o tak drahé auto. Na druhú stranu reklamou spoločnosť riskuje preferencie konzervatívneho tábora. Podľa nášho názoru to však stále bol veľmi milý krok vpred.