Popularita SUV modelov a nástup elektromobility prinášajú rôzne úskalia. Dnešné vozidlá sa nezmestia na parkovacie miesta a vysoká hmotnosť má negatívny vplyv na jazdné vlastnosti, dojazd, prispieva k vyššej spotrebe, a tým zhoršuje aj uhlíkovú stopu vozidla.
Nárast hmotnosti elektromobilov oproti vozidlám so spaľovacím motorom sa pohybuje od 20 do 50 %. Príčinou je batéria, ktorá býva ukrytá v podlahe. Nízko položená batéria posúva ťažisko vozidla nižšie, čo je vo väčšine situácií pozitívom.
Výnimka nastáva pri náraze vozidla do zvodidiel. Nízke ťažisko v kombinácii s vysokou hmotnosťou robí zo zvodidiel ľahko prekonateľnú bariéru. Na problém sa pozreli výskumníci z univerzity Nebraska-Lincoln.
Na zvodidlo nasmerovali ťažký 3,6 t vážiaci elektrický pick-up Rivian R1T rýchlosťou 96 km/h. Zvodidlá nemali šancu a veľký elektromobil cez ne prešiel ako nôž maslom a ostalo mu dosť energie, aby preskočil aj jednu betónovú bariéru za vozidlom.
V pláne je teraz vykonanie viac testovania vrátane počítačových simulácií a crash testov veľkých elektromobilov. Cieľom je zistiť, ako navrhnúť nové bariéry, aby sa minimalizovalo riziko ich prerazenia a následok nehôd pre ľahšie spaľovacie vozidlá aj ťažšie elektromobily.
Zdroj: University Of Nebraska-Lincoln