Keď prišla Tesla s Modelom S v roku 2012, tak ohurovala dojazdom v prepočte 426 km na jedno nabitie. Odvtedy sa dojazd modelu viackrát zvýšil a teraz vďaka niekoľkým úpravám stúpol na 647 km. Nová Tesla Model S Long Range Plus tak ponúka o takmer 20 % dlhší dojazd v porovnaní s Teslou Model S 100D, modelového roku 2019. Za výrazným zdvihnutím dojazdu sa neskrýva nová batéria, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Tesla hovorí o viacerých vylepšeniach, ktoré stoja za predĺženým dojazdom. Prvým z nich je zníženie hmotnosti, pritom konštruktéri využili poznatky z novších vozidiel Model 3 a Model Y. Ľahšie materiály použili v batériách a ľahšie sú aj sedadlá. O koľko presne sa podarilo znížiť hmotnosť, Tesla neuvádza.
Druhým prvkom, predlžujúcim dojazd, sú nové disky s nižším odporom vzduchu. V kombinácii s pneumatikami s nízkym valivým odporom predĺžili disky dojazd o 2 %. Nahradením mechanického olejového čerpadla za elektrické sa podarilo zlepšiť mazanie nezávisle na rýchlosti vozidla, a tým sa znížilo trenie. Úpravy prevodovky podľa vzoru Modelu 3 a Modelu Y viedli k ďalšiemu predĺženiu dojazdu o 2 % pri jazde po diaľnici. Vylepšením prešla aj rekuperácia energie pri brzdení. Rekuperačné brzdenie funguje po novom aj v nižších rýchlostiach, navyše teraz môže simultánne fungovať naraz spolu s klasickými brzdami. Výsledkom týchto úprav by malo byť spomínané predĺženie dojazdu na 647 km. Tesla sa chváli, že to potvrdzujú oficiálne merania EPA (Agentúra pre ochranu životného prostredia, spadajúca pod Federálnu vládu USA). V čase písania článku sme potvrdenie výsledku na webe EPA ešte nenašli.