Pri pohľade do kalendára sme odpočítavali dni, kedy sa konečne posadíme do BMW M2 Competition Coupé. Je to presne ten typ auta, ktoré dvíha adrenalín, je poriadne zábavné a nejde pritom primárne o výkon a zrýchlenie. Pri vyzdvihnutí sme si ho medzi množstvom odparkovaných áut ledva všimla. V striebornom lakovaní Hockenheim Silver pôsobí ako šedá myška. V porovnaní s modernejšími vozidlami značky navyše nepriťahuje pohľady veľkými BMW obličkami vpredu. Športové gény prezrádzal zadný difúzor so štyrmi koncovkami výfuku, aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá, emblémy M2 a športové disky, vyplnené obrovskými kotúčmi príplatkovej M brzdovej sústavy.
Pre úplnosť dodajme, že interiér je na tom podobne. Nemá najmodernejší displej, ani digitálny prístrojový panel a na pomery BMW je obyčajný. To však vôbec neprekáža, toto auto nie je o luxuse ani digitálnych čačkách. Má športové sedadlá, s ktorými môžu mať objemnejší jedinci problém, ale hlavne má tlačidlá M1 a M2 na volante. Tento detail prezrádza, že pod kapotou nebude diesel a ani trojvalec. Tlačidlá sú to nanajvýš praktické. Pre obe si možno samostatne naprogramovať rôzne režimy pre motor, prevodovku, riadenie a stabilizačný systém. Keď sme sadli do auta, obe tlačidlá boli naprogramované pre najostrejší režim. Jediným rozdielom bolo, že na tlačidle M1 bolo nastavené čiastočné vypnutie stabilizačného systému a na tlačidle M2 úplné. Presne takto to vyhovovalo aj nám a nič sme nemenili. Keď si chcel šofér náhle vychutnať zákrutu, len zvolil vyhovujúci režim a hneď sa ozval poriadny rev spod kapoty.
Trojlitrový šesťvalec pod kapotou s výkonom 302 kW robil šoférovi radosť nielen zvukom, ale aj ochotou zabrať už od stredne vysokých otáčok. Na sile nestrácal ani s ich nárastom a vozidlo malo čo ponúknuť, aj keď sa ručička tachometra blížila k obmedzovaču pri 7 000 otáčkach. Pocit potvrdzujú aj papierové údaje, keďže výkon dosahuje maximum v rozmedzí 5 230 až 7 000 otáčok. Výkon pritom naväzuje na maximálny krútiaci moment 550 Nm, dostupný od 2 350 do 5 230 otáčok.
Prepnutie BMW M2 do ostrého režimu znamená bleskové reakcie na plyn a začiatočníka by mohlo rýchlo "vyhodiť zo sedla". Je to ideálne auto na získanie citu za volantom. Vyžaduje presné dávkovanie plynu, správnu voľbu stopy a presné natočenie volantu. Pre správnu jazdu treba všetko zladiť do harmonického celku, inak by mohol zadný pohon šoféra rýchlo vytrestať. My sme prvý ostrejší úsek absolvovali na čerstvo dažďom pokropenom asfalte. Šmykľavá cesta a nezvyk na auto (za volantom BMW M2 sme už nesedeli dobrých pár rokov) okamžite skresalo sebavedomie na minimum. Na jazde to bolo hneď vidieť. Prirovnali by sme to k rely, kde už z diaľky počujete, či sa blíži top jazdec Leobovho rangu alebo amatér. Prvý strieda len zvuk naplno revúceho motora s pískajúcimi brzdami pri maximálnom brzdení. Druhý neustále nerozhodne brnká po plyne, lebo si neverí a zároveň vie, že by mal ísť rýchlejšie. Práve v takejto situácii je čiastočne vypínateľný stabilizaćný systém výbornou vecou. Nechá totiž šoféra overiť si správanie auta v rôznych situáciách. Dovolí mu jemný šmyk, či zavlniť zadkom pri prudšom výjazde zo zákruty, ale v prípade, že to preženie, okamžite zasiahne. Po pár zákrutách tak získa cit na plynový pedál, zároveň si otestuje, ako veľmi sa na mokrej ceste šmýka. Čiastočne vypnutý stabilizačný systém je zasa spôsob, ako si relatívne bezpečne užiť jazdu plnú zábavy a jemných šmykov, keď nemáte možnosť zájsť na okruh. Navyše v prípade kontrolovaného šmyku dovolí pomerne veľa zábavy, pokiaľ je šmyk naozaj kontrolovaný.
Tento rok sme už mali viacero veľmi rýchlych áut. Spomenúť môžeme BMW M850i Gran Coupé či Mercedes AMG CLA Shooting Brake 45 S. Obe sú odlišné, obe sú výkonnejšie ako M2, ale pre poriadnu dávku zábavy s nimi musíte ísť na okruh a "držať ich poriadne pod krkom". S BMW M2 môžete ísť výrazne pomalšie a užívať si zábavu, ktorú vie poskytnúť len zadný pohon. BMW M2 je najzábavnejším autom spomedzi všetkých tento rok testovaných vozidiel. Výkon a zvuk v tomto prípade hrajú až druhé husle. Je to o radosti z precíznej kontroly nad autom.
Jedinou vecou, čo nám v BMW M2 chýbalo, bol head up displej. Vozidlo nás totiž popri zábave miestami tak zamestnávalo, že sme nestíhali sklopiť zrak na tachometer. Občas sa treba pozrieť aj stav paliv, lebo to z 52 l nádrže uniká popri draní pneumatík naozaj rýchlo. Kontrolka rezervy nás takto zaskočila viackrát. Celková spotreba v teste 11,6 l bola vzhľadom k dávkam zábavy za volantom akceptovateľná.