Autosuv.sk

Ostatné

Test Mitsubishi L200: Pracant, ktorý sa nezľakne diaľnice

S novým Mitsubishi L200 sme skočili tradične aj do ľahkého terénu. Okolnosti však chceli, že sme na ňom najazdili až 1 500 km na diaľniciach. Prekvapil nás najmä komfort pri vyšších rýchlostiach na nemeckej diaľnici.
Test Mitsubishi L200: Pracant, ktorý sa nezľakne diaľnice

S novým Mitsubishi L200 sme skočili tradične aj do ľahkého terénu. Okolnosti však chceli, že sme na ňom najazdili až 1 500 km na diaľniciach. Prekvapil nás najmä komfort pri vyšších rýchlostiach na nemeckej diaľnici.

Fotografie nového Mitsubishi L200 sme mohli prvýkrát vidieť ešte v roku 2018, ale do Európy a na Slovensko prišlo až na jeseň roku 2019. Predchádzajúca piata generácia pracovného pickupu bola pritom predstavená v roku 2015, preto by sme súčasný model mohli považovať skôr za jej modernizovanú verziu. Mitsubishi však hovorí o novej, v poradí šiestej generácii. Obe generácie sú si technicky podobné, došlo však aj na niektoré zásadnejšie zmeny. Tou prvou je nepochybne vzhľad. Na prednej časti môžeme vidieť najnovšiu verziu "Dynamického štítu" - poznávacieho znaku Mitsubishi. V rovnakom duchu je riešená aj predná časť modelov Outlander a ASX. L200-vke nová tvár s o 40 mm vyššie zdvihnutou kapotou pristane a robí ju výrazne príťažlivejšou. Na druhej strane zachovaný ostal zaoblený prechod medzi kabínou a ložnou plochou.

Vo vnútri sa pickup dočkal kvalitnejších materiálov, minimálne v testovanej výbave Instyle. Na stredový panel, výplne dverí, kolenné a lakťové opierky sa dostali mäkké výplne. Palubný počítač sa po novom ovláda pohodlnejšie priamo z volantu a vo výbave nechýba ani kamerový systém, zobrazujúci celé okolie auta. Rozlíšenie kamier a zobrazovanie okolia za zlých svetelných podmienok určite nepatrí medzi najlepšie na trhu. Pri manévrovaní mimo terénu to však úplne postačuje. Šofér si musí za volantom L200 zvyknúť na štartovanie tlačidlom vľavo od volantu.

Emisné limity sú čoraz tvrdšie, a preto sa pod kapotu pracovného pickupu dostal o niečo menší motor s výkonom zníženým na 110 kW. Za týždeň sme na aute najazdili až 2 300 km, preto sme ho v oblasti komfortu veľmi dobre spoznali. Štvorvalec s objemom 2,3 l vydával pri plnej akcelerácii výrazný "naftový" zvuk. Naproti tomu vysoké tempo pri vyrovnanej diaľničnej rýchlosti mu neprekážalo a akustický komfort bol na dlhej ceste na vysokej úrovni. Platilo to aj na úseku nemeckej diaľnice pri rýchlostiach 150 až 160 km/h, Mitsubishi nás v tomto smere pozitívne prekvapilo.

Pozitívne sme vnímali aj komfort a priestor na zadných sedadlách. Nová 6-stupňová automatická prevodovka mala na diaľnici tendenciu podradiť aj pri stúpaní do mierneho kopca. Často išlo z nášho pohľadu o zbytočný úkon, ktorý znamenal vyššiu spotrebu a viac sa nám v tomto prípade osvedčila jazda s manuálnym radením na volante. Celková spotreba v teste nakoniec dosiahla úroveň 9,9 l. Manuálne radenie na prevodovke sme využívali aj pri zjazde z horských priechodov, keďže prevodovka v automatickom režime nemala pri brzdení tendenciu pomôcť podradením a brzdením motorom.

Typickým neduhom pickupov s listovými pružinami sú otrasy v kabíne pri prejazde nerovností v nízkych rýchlostiach. Platí to aj pre Mitsubishi, mierny diskomfort ustúpi po zaťažení auta nákladom, alebo po zvýšení tempa. Predbiehanie s veľkým pickupom na slovenských cestách nie je vždy jednoduché. Autá jazdia natlačené na seba bez záujmu o predbehnutie a priestor pre zaradenie sa veľkého auta medzi pomalšie jazdiace vozidlá je mnohokrát malý. Motor mal dosť sily na predbiehanie, problémom bola dlhšia reakcia prevodovky. Pomôcť sme si mohli skorším jemnejším zatlačením na plyn a v momente, keď sa protismer uvoľnil, tak stačilo na to "dupnúť".

Na záver sme sa s Mitsubishi vybrali do ľahkého terénu. Pri pracovnom využití auta napríklad pri prácach na poli na jeho limity určite nenarazíte. Zdolávanie lúk a stúpaní zvláda s prehľadom aj so "základným" pohonom všetkých kolies bez zamknutia zadného a medzinápravového diferenciálu. Ak sa jedno alebo dve kolesá dostali na blato, prípadne do vzduchu pri krížení náprav, tak už bolo potrebné spoľahnúť sa na pomoc diferenciálov. Spolu s redukčnou prevodovkou ich možno ovládať pomocou otočného ovládača na stredovom tuneli a tlačidla na palubnej doske.

Nová generácia pohonu Superselect 4WD-II dostala nový režim Off-Road. Funguje výlučne pri využívaní redukčnej prevodovky a šofér si môže vybrať vždy jednu z možností štrk, blato/sneh, piesok a kamene. Novinkou je aj asistent zjazdu z kopca, ktorý dokáže udržiavať rýchlosť v rozmedzí 2 až 20 km/h podľa priania vodiča.

Aj keď je Mitsubishi L200 s novou tvárou a špeciálne s novou farbou Sunflare Orange Pearl výrazne štýlovejšie, stále ho radíme v rámci kategórie pickupov skôr medzi tie pracovne zamerané. Komfortom pri pomalej jazde v meste neohúri, na druhej strane pri svižných presunoch na diaľnici je veľmi príjemné. Mimo asfaltu zvládne základný terén s prehľadom aj na cestných pneumatikách. Suverénne sa správa aj na asfalte pri vykrajovaní zákrut, kde sa vzhľadom na svoju výšku nakláňa len minimálne.

Test: Mitsubishi L200 MY2020

Značka a model Mitsubishi L200
Motor naftový štvorvalec 2,3 l
Pohon pohon všetkých kolies Superselect 4WD-II
Prevodovka/počet stupňov automat/6
Výkon kW(k)/pri otáčkach 110(150)/3 500
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 400/1 750 - 2 250
Spotreba výrobca/test (l) 9,7/9,9
Rozmery nákladného priestoru (DxŠxV) (mm) 1 520 x 1 470 x 475
Cena od/testovaný model (eur) 29 290/41 450

*do ceny je zarátaná aj dodatočná montáž doplnkov (ťažné zariadenie atď.) v hodnote 3 810 eur

Tagy

Pokračovať v čítaní