Citroen C3 prešiel modernizáciou, zásadných zmien sme sa však nedočkali. V ponuke ostal benzínový motor 1,2 l PureTech v dvoch výkonových stupňoch (61 kW a 81 kW) a dopĺňa ho naftový motor 1,5 l BlueHDi. Všetky zmeny sa dotýkajú výlučne vzhľadu. Citroen kládol dôraz na individualizáciu, a preto rozšíril ponuku farebných kombinácií. Pôvodne ich bolo 36, teraz ich je až 97. Vybrať si možno tri rôzne dekóry strechy, štyri kontrastné lakovania strechy a sedem farieb karosérie. Odlíšiť sa potom dá aj farebnými doplnkami. Kontrastnú farbu môže mať airbump (plastový vankúš na dverách) aj plast v okolí predných hmloviek. Na testovanom vozidle bol tento prvok čierny. Farebné kombinácie dotvárajú disky, ktoré sú tiež ponúkané v rôznych farbách.
Okrem nových farebných kombinácií prichádza C3 aj s jemne upraveným dizajnom. Zmenené sú chrómové lišty vpredu, ktoré sa tiahnu od znaku dvojitého šípa až k svetlám. Upravený je aj tvar airbumpov na dverách.
Vo vnútri pribudli tiež nové farebné kombinácie interiéru. Novinkou sú aj upravené sedadlá so špeciálnou penou, ktoré už poznáme z modelov C4 Cactus a C5 Aircross. Multimediálny systém sa ovláda pomocou 7-palcového dotykového displeja s možnosťou pripojenia zariadení prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto.
Tvar nových sedadiel je pre Citroen typický, no od konkurencie sa výrazne odlišujú. Stredná časť operadla aj sedáku je plochá, opticky vystúpené sú boky. Výraznejšiu oporu v zákrutách nedávajú, ale vzhľadom na mestské zameranie auta a slabšiu dynamiku to považujeme za správne riešenie. Nie všetkým tieto sedadlá pasujú, my ich však za problém určite nepovažujeme. Pravdou je, že sme ich počas jazdy vôbec nevnímali, čo v preklade znamená, že nám ničím neprekážali. Aj po dlhšej jazde sme z Citroenu vystúpili bez bolestí a stŕpnutia, čo sa pri sedavom zamestnaní nepodarí v každom aute.
Vo vnútri C3 nájdeme aj lacnejšie plasty, dojem čiastočne kompenzujú kontrastné časti a najmä palubná doska. Jej centrálna časť vo výške prístrojového panela môže mať rôzny dekór. V prípade testovaného auta to bol čierna lesklá klavírová úprava.
Model C3 sa radí k menším autám a prejavuje sa to aj vo vnútri. Problém s priestorom na predných sedadlách určite nie je, ale vyššie postavy môžu "ukradnúť" takmer celý priestor pre posádku vzadu. Kufor je vzhľadom na veľkosť auta dosť objemný, ale jeho tvar s vysokou vnútornou nakladacou hranou nie je ideálny.
V týždňovom teste sme vyskúšali model so slabšou verziou trojvalcového motora 1,2 PureTech, kombinovaný s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Naštartovanie a prvé pohnutie okamžite odhalí, aký počet valcov pracuje pod kapotou. Menší trojvalec má výrazný zvuk, ktorý v kabíne počuť. V nízkych rýchlostiach, keď je aerodynamický hluk nízky, počuť každú snahu o akceleráciu, pri vyrovnanom diaľničnom tempe zas točí malý motor 3 800 otáčok a prehluší aj hluk, vznikajúci pri nárazoch vetra na karosériu. Najslabšia motorizácia je však určená primárne pre jazdu v meste a komfortné presúvanie na kratších trasách. V takomto prípade spotrebu bez problémov možno stlačiť na 4,5 l. Ak potrebujete občas vyjsť na diaľnicu, tak spotreba stúpne na 6,7 l. V takomto prípade jednoznačne odporúčame silnejšiu verziu motora PureTech so 6-stupňovou prevodovkou. Slabšia motorizácia je vhodná, ak Citroen C3 slúži ako druhé auto v rodine na pravidelné dochádzanie do neďalekého zamestnania.
Predbiehanie pri výkone 61 kW vyžaduje skúsenosti a dobrú prípravu na manéver. Inými slovami predbiehanie je možné, dokonca aj so štyrmi osobami vo vozidle, ale ak sa často ponáhľate, siahnite po inej motorizácii. Najslabší motor v ponuke je vhodný pre pokojné krátke jazdy, kedy sa dokáže odmeniť dobrou spotrebou. Navyše je o 1 500 eur lacnejší.
Modernizácia priniesla hlavne možnosť odlíšiť sa. Aj pri potenciálne vysokých predajoch je malá šanca, že na cestách stretnete dva úplne rovnaké Citroeny C3. Aj pri malom mestskom aute tak môže mať majiteľ pocit jedinečnosti.
* V cenách je zarátaný akciový bonus 300 eur.