Autosuv.sk

Ostatné

Test Opel Combo Life: Životný partner pre aktívnych ľudí

Opel predstavil svoje nové Combo v druhej polovici minulého roka po uzavretí partnerstva so skupinou PSA. Vďaka tomu dostáva nádych francúzskej krvi. Aký teda je?
Test Opel Combo Life: Životný partner pre aktívnych ľudí

Na prvý pohľad je viditeľné, že nové Combo je viac odhodlaný pracant ako mestský fešáčik. Architektúra MPV je v prvom rade určená na priestrannosť, praktickosť a komfort. Napriek tomu, že vzhľad je až druhoradý, Opel sa pekne vyhral s detailmi, ktoré sú navonok viditeľné. Nebudeme sa snažiť zakryť podobnosť so súrodeneckým Citroenom Berlingo a Peugeotom Rifter. Zo svojich nemeckých koreňov si však Opel do tohto vzťahu priniesol vlastné vlastné svetlá s ostrými líniami a masku chladiča s rešpekt vzbudzujúcimi rozmermi a chrómovanými krídlami okolo znaku automobilky.

Opel Combo Life
Predná maska je v exteriéri najzásadnejším rozdielom medzi súrodencami z PSA. Zdroj: David Dejvo Schun

Po stranách je už auto oveľa ľahšie zameniteľné. Vlastne de facto totožné. Situácia sa mení opäť vzadu, kde sa nachádzajú nezameniteľné svetlá a označenie Combo Life. Práve vzadu sa nachádza prvý praktický prvok automobilu, otváranie batožinového priestoru. Ak sa chcete dostať do kufra, môžete odklopiť celé veko alebo sa uspokojiť s otvorením zadného okna. Podobné riešenie ponúkajú aj niektoré konkurenčné automobilky, no pri Combe ho považujeme za obzvlášť praktické. Batožinový priestor je totiž pevným krytom nahrádzajúcim plató predelený na dve poschodia. Získavate tak praktickejší priestor na odkladanie a v prípade odklopenia okna extrémne komfortný prístup na „horné poschodie.“ V prípade, že sa rozhodnete odklopiť celé veko, poslúži vám aj ako strecha proti dažďu alebo slnku.

Opel Combo Life
Odklápacie okno ponúka pohodlný prístup na horné poschodie kufra. Zdroj: David Dejvo Schun

V interiéri Comba sme v rámci prvého dojmu ostali na vážkach. Model sa opäť ponáša na svojich súrodencov. Nie príliš atraktívne plasty prístrojovej dosky pôsobili negatívne. Na druhej strane sa pred nami zjavil HUD, ktorý je aj dnes výsadou predovšetkým vyšších tried. Nevedeli sme sa preto rozhodnúť, čo si o interiéri myslieť. Definitívne nás presvedčila až pekná a hlavne robustná odkladacia plocha nad hlavami predných pasažierov tiahnuca sa stredom cez celé auto až dozadu. Pripomínalo nám to trochu odkladacie priestory v autobuse, ale v dobrom. Ostali sme fascinovaní tým, aké malé množstvo automobiliek využíva toto praktické riešenie s úložným priestorom po celej dĺžke v strede. A v rámci praktickosti neostávame len tam. Obrovský odkladací priestor nachádzame aj v stredovom tuneli a na prístrojovej doske. Keď sa pozrieme dozadu, nad kufrom rozdeleným na dve poschodia sa nachádza ešte jedno „poschodie“ vo forme zo stropu visiacej skrinky s posuvnými dvermi. Úložným priestorom sme ostali doslova ohromení. Dokonca máme podozrenie, že sa nám počas nášho testu ani nepodarilo nájsť všetky odkladacie plochy.

Opel Combo Life
Stredový panel nad hlavami tiahnuci sa až dozadu je výnimočný. Zdroj: David Dejvo Schun

V rámci multimédií ide o bežné rozhranie skupiny PSA prispôsobené na nemeckú značku. Veľký displej vystúpený z palubnej dosky je doplnený praktickými tlačidlami okolo a vďaka svojej matnosti je perfektne čitateľný za každého počasia. Čerešničkou na torte je, že na ňom nezanechávate odtlačky. Ovládanie je intuitívne a jednoduché. Systém reaguje relatívne rýchlo a je presný. Pri zadávaní cieľa do navigácie nás však prekvapila klávesnica zoradená v abecednom poradí. Oveľa viac by sme privítali klasickú QWERTY architektúru, o ktorej sme presvedčení, že by aj menej odpútavala zrak od cesty. Prepojenie telefónu s rádiom cez USB sa nachádza relatívne od ruky zatvorené v skrinke pred sedadlom spolujazdca. Automobilka sa tým pravdepodobne snaží prinútiť vodičov nechať telefón počas jazdy na pokoji. Či je to dobré riešenie alebo spôsobí naopak ešte nebezpečnejšie situácie, si nedovoľujeme posúdiť.

Opel Combo Life
Motor 1,5 CDTI je skôr úsporným pracantom ako dynamickým agresorom. Zdroj: David Dejvo Schun

Jazda v aute je veľmi príjemná. Jemné sedadlá a chvályhodné odpruženie dodávajú pocit komfortu, aký sa od praktického auta očakáva. Naftový štvorvalec 1,5 CDTI poskytuje prijateľných 96 kW a vyskúšali sme ho s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Motor nepatrí medzi tie dynamické, no pri vyšších otáčkach sa nechá vybičovať napríklad aj k predbiehaniu. Trhať asfalt s ním nebudete, no dostanete sa všade kam potrebujete spoľahlivo a úsporne. Spotreba na konci nášho testu dosahovala úroveň okolo 6,2l/100km, čo je pri aute týchto rozmerov a s týmito aerodynamickými vlastnosťami malý zázrak.

Opel Combo Life Test (23 obrázkov v galérii)

Vozidlá MPV sa medzi bežnými spotrebiteľmi pomaly vytrácajú. Príchod nového Comba to však môže zmeniť. Útočí na všetkých, ktorí milujú aktívny život a šport. Vďaka neskutočnému množstvu úložného priestoru je tak praktickým spoločníkom k vode, na bicykel, do hôr, ale i na prácu. Svojim vzhľadom jednoznačne neútočí na mestské živly v bielych topánkach a kožených bundách. Svoje uplatnenie nájde medzi ľuďmi s Vibramami a GoreTexmi.

Dĺžka 4,40 m
Šírka 1,85 m
Výška 1,84 m
Rázvor 2,79 m
Objem batožinového priestoru 597 l
Cena výbavy od 23 290 EUR (Výbava Innovation)
Motorizácia 1,5 CDTI, 96 kW, 6st. manuál

Tagy

Pokračovať v čítaní