Autosuv.sk

Ostatné

Test Opel Insignia GSi: Ideálny mix emócie, presnosti a rozumu

Manažérske športové kombi je, dovolíme si tvrdiť, vlajkovou loďou nemeckej značky. Spĺňa požiadavky aj náročnejších zákazníkov hneď vo viacerých ohľadoch. Prečítajte si v našom teste, aké vlastne je.
Test Opel Insignia GSi: Ideálny mix emócie, presnosti a rozumu

Manažérske športové kombi je, dovolíme si tvrdiť, vlajkovou loďou nemeckej značky. Spĺňa požiadavky aj náročnejších zákazníkov hneď vo viacerých ohľadoch. Prečítajte si v našom teste, aké vlastne je.

Po prechode Oplu pod krídla PSA sa autá značky viditeľne zmenili. Insignia je však jedným z tých, ktoré ešte vznikli zo spolupráce s General Motors. Nemec s americkými koreňmi pochádza z druhej generácie Insignií, ktorú uviedli na trh v roku 2017. Predstavenie športového modelu GSi nasledovalo niekoľko mesiacov po bežnej verzií. Milovníci Oplu si ihneď všimli zánik slávnej skratky OPC. Opel Performance Center totiž nahradila skratka od slov Grand Sport Injection. Niekoľko koní ubudlo, no zážitok ostal. K nemu však až neskôr.

Navonok je na automobile vidno americké korene na prvý pohľad. Ostré a agresívne línie dizajnu auto odlišujú od všetkých ostatných modelov Oplu. Nahnevané svetlá a masívne chrómové lemy prieduchov po stranách nárazníka ho opticky dopĺňajú a rozšírujú. Športovosť autu dodávajú aj pneumatiky na hliníkových diskoch, ktoré takmer pre rozmery disku ani nespozorujete. Spoza kolies vytŕčajú červené brzdové čeľuste značky Brembo. Insigniu GSi si jednoducho na základe vonkajšieho dizajnu s bežnou Insigniou pomýliť nemôžete.

Opel Insignia GSi
Brzdy Brembo sa nachádzajú na všetkých nápravách. Zdroj: David Dejvo Schun

Po nastúpení dovnútra sa otvára úplne iný svet, ako ten, na ktorý sme pri Opli zvyknutí. Interiér vám jednoducho dá pocítiť, že sa nachádzate v najväčšej pýche nemeckej značky. Vlajková loď so športovým prívlastkom nekončí len pri dizajne. Zachádza aj do funkcionality. 

Jednou časťou z nej sú práve športové sedadlá. Majú certifikáciu AGR pre zdravý chrbát a výrazné, nastaviteľné bedrové podpery po bokoch. Vďaka nim vás držia v zákrutách bez akejkoľvek námahy. Veľmi chválime možnosť prispôsobiť ich, nakoľko sú tak príjemné aj pre objemnejších pasažierov. Okrem prispôsobenia podpery si na nich môžete vychutnať aj masáž vzduchovými vankúšmi, rovnako vyhrievanie a vetranie. Vyhrievanie dokonca prebieha automaticky. V zime po nasadnutí auto samo zapína výhrev sedadiel, ktoré sú obsadené, a reguluje ho. Vybavené sú aj funkciou memory, ktorá si zapamätá nielen nastavenie sedadla, ale aj spätných zrkadiel.

Opel Insignia GSi
Interiér pôsobí veľmi luxusne a dynamicky. Zdroj: David Dejvo Schun

Po nasadnutí sa pred vami nachádza obrovská digitálna obrazovka a HUD displej premietaný priamo na sklo. Pri jazdnom štýle, ku ktorému vás bude Insignia GSi nútiť, však prístrojovú dosku iste sledovať nebudete. Ľahko čitateľný a prehľadný HUD je v tomto prípade ideálnou voľbou. Naopak, tachometer na displeji v strede prístrojovej dosky považujeme za nešťastné riešenie. Ručička ukazovateľa je rovnakej farby ako všetky články ukazujúce rýchlosť. Tým, že nejde od stredu kružnice, je potrebné ju zdĺhavo hľadať medzi zárezmi na stupnici. Samozrejme zatiaľ, čo HUD zobrazuje všetko dôležité pre jazdu samotnú, stav nádrže, teplotu motora a podobné si stále môžete pozrieť len na displeji prístrojovky.

Opel Insignia GSi
Na prístrojovej doske prevažuje obrí displej. Zdroj: David Dejvo Schun

Multimediálny systém tiež pochádza ešte zo spolupráce so spoločnosťou GM. Práve preto je odlišný od ostatných modelov, ktoré sme testovali v poslednej dobe. Pozitívne hodnotíme rozmiestnenie klávesnice QWERTY pri zadávaní údajov do navigácie a aj rýchlosť vyhľadávania ulíc a adries. Navigácia je 3D a priestorovo zobrazuje mnohé budovy i na Slovensku. Systém má perfektnú odozvu, v momente rozoznáva aj dotyky viacerými prstami a gestá. Zatiaľ, čo pri niektorých autách máme pocit, že sa ich multimediálne systémy podobajú na dotykové telefóny spred desiatich rokov, pri Insignií ide o skutočne veľmi pekne prepracovaný a funkčný tablet. Máme však voči nemu jednu výčitku. To, že dizajn rozhrania je akýsi jednoduchý, to je vecou vkusu. Pri pripojení telefónu do USB za účelom nabíjania má ale auto občas problém prehrávať hudbu z iného telefónu cez Bluetooth. Či ide o vec spolupráce s produktami Apple alebo je problém globálny, sme nevedeli zistiť.

Opel Insignia GSi
DIzajn má mierne nedostatky, no odozva a funkcionalita je perfektná. Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska asistenčných systémov nájdete v Insignií všetko, čo by sa malo v luxusnom manažérskom aute nachádzať. Pohľad z vtáčej perspektívy pri parkovaní, parkovacieho asistenta, sledovanie jazdného pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred kolíziou, aj pred chodcami.

Veľmi nás potešili automatické diaľkové Matrix svetlá so segmentovou funkciou a konečne spoľahlivé otváranie batožinového priestoru podkopnutím. Ten má mimochodom objem 560 litrov. Oproti najväčším manažérskym rivalom Passatu Variant a Superb Combi je insignia o 20 a 13 cm dlhšia, no v batožinovom priestore zaostáva aj o 100 litrov. 

Opel Insignia GSi
Svetlá IntelliLUX sú momentálne vrcholom možností Oplu. Zdroj: David Dejvo Schun

Pod kapotou sme našli dvojlitrový naftový štvorvalec CDTI GSi  dopovaný dvomi turbami, ktoré motor vybičujú až na výkon 154 kW. Motor je spojený s kolesami osemstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho riadenia páčkami za volantom. Na naše prekvapenie sme na prevodovke nenašli režim S, čiže Sport. Hneď nad ňou sa však nachádza niekoľko funkčných tlačidiel, z ktorých jedno nesie práve tento nápis. Po jeho stlačení pruženie citeľne stuhne, auto podradí a reakcie motora sa stanú citlivejšími. Prevodovka teda má svoj športový režim, no je skrytý pod všeobecným športovým tlačidlom. Jeho absenciu na samotnej prevodovke teda až toľko neľutujeme. Riadenie je extrémne presné. Vďaka nemu a pohonu všetkých štyroch kolies je jazda sebaistá a jej trajektória ľahko vypočítateľná. Auto vás až vyzýva k tomu, aby ste našli jeho limity. Skutočnosť je taká, že napriek jeho dĺžke (takmer 5 metrov) sa aj pri dosiahnutí šmyku na limit nedostanete. Práve preto, že nad šmykom máte plnú kontrolu. Inžinierom v Opli musíme pri ohľade na pohon auta zložiť poklonu. Motor nemá typické „turboneduhy“ naftových áut, ich zopínanie je plynulé a bez trhnutí. Občas má dokonca až prejavy, ktoré by sa dali pripísať benzínovým motorom. Bohužiaľ, jedným z nich je aj spotreba. Deklarovanej kombinovanej spotrebe 8l/100km sme sa vyhli ďalekým oblúkom. Môže za to jednak prevažná mestská jazda, no rovnako aj roztopašnosť auta, ktorá nás jednoducho nútila tlačiť to za tých 9,5l/100km.

Test Opel Insignia GSi (18 obrázkov v galérii)

Opel Insignia GSi je jednoducho ideálnym mixom emócie, presnosti a rozumu. Z rozumu si kúpite reprezentatívne auto so skvelým motorom a výbavou prémiových tried. Z emócie po nasadnutí zabudnete na všetky racionálne dôvody kúpy a budete chcieť jazdiť ako utrhnutí z reťaze. A z presnosti sa vám nič nestane, pretože auto skutočne je predvídateľné aj v krízových situáciách. Jednou vetou, klasické manažérske vozy majú v Insignií skutočného rivala.

Dĺžka4,99 m
Šírka1,94 m
Výška1,50 m
Rázvor2,83 m
Objem batožinového priestoru560 l
Cena výbavy od39 590 EUR (Insignia Sports Tourer GSi)
Motorizácia2,0 CDTI BiTURBO, 154 kW, 8st. automat

Tagy

Pokračovať v čítaní