Hneď po predstavení piatej generácie ikonického Clia sa na svetové trhy dostala druhá generácia Capturu.
Test Renault Captur
Služobne podstatne mladší model reaguje na požiadavky trhu a ponúka vyššie položené auto, ktoré je svojou veľkosťou ideálne do mesta. Kategóriu poznáme ako crossover.
Pri uvedení vozidla hovoril Renault o evolúcií a revolúcií. Obe sme pocítili už na prvej jazde. Z hľadiska dizajnu sa francúzsky automobil drží svojho rukopisu, ktorý spočíva v kombinácií ostrých hrán a oblých tvarov. Ten však radikálne modernizoval. Najvýraznejší posun je vo svetlách. Predné svetlomety so svetelným podpisom v tvare C sú novinkou tejto generácie Capturu. Vďaka nim odlíšite Renault od konkurencie na prvý pohľad. Zadné svetlomety podstatne schudli a môžeme ich pripodobniť skôr k dvom úzkym zahnutým hákom. Dizajn exteriéru je doplnený dvojfarebným vyhotovením s bielou strechou, ktorá dodáva autu ešte mladíckejší dizajn.
Interiér je s predchodcom doslova neporovnateľný. Posúva automobil o triedu vyššie. Po nastúpení do auta síce nemáte pocit luxusu, no nenájdete tu ani lacné plasty či odfláknuté prevedenie. Auto pôsobí veľmi distingvovane a príjemne na dotyk. Veľmi sa nám páči mäkká oranžová lišta, ktorá celú rigidnú čiernu mení na nepoznanie. Interiéru z nášho pohľadu dominujú displeje multimediálneho systému a prístrojového panela.
V novej generácií Clia aj Capturu prináša Renault náhradu za svoj multimediálny systém R-Link. Novinka sa nazýva EasyLink a je jednou z najrevolučnejších zmien v aute. Rozhranie funguje na pomery automobilových systémov veľmi rýchlo a ovláda sa intuitívne ako tablet. Základná obrazovka je prispôsobiteľná a poskytuje možnosť na jednom mieste si zobraziť všetky dôležité informácie. Letmým vybočením pohľadu od sledovania dopravy tak neustále vidíte informácie o svojej polohe (prípadne navigáciu), informácie o hudbe a telefóne. Do štandardného zobrazenia si môžete pridať napríklad aj trénera eko jazdy alebo rýchle ovládanie asistenčných systémov. Oproti podľa nás absolútne neatraktívnemu R-Linku sa Renault posunul tak ďaleko, že sme ani nemali chuť využívať rozhranie Apple CarPlay. Po jeho pripojení sme si však všimli, že obraz z telefónu je mierne deformovaný.
Z hľadiska priestoru patrí Captur so svojimi 422 litrami batožinového priestoru na veľmi dobré priečky. Sedenie vzadu je určené pre nižšie osoby a v prípade, že chcete vzadu odviezť vyššieho človeka, problém bude mať skôr s nohami ako s hlavou.
Auto aj vďaka svojmu vyššiemu postaveniu poskytuje veľmi dobrý rozhľad na cestu a príjemné sedenie. Sedadlá sú mäkké a nie sú určené na športovú jazdu. Namiesto toho sa vám odmenia pohodlnosťou, napríklad pri dlhšom státí v kolónach.
Pod kapotu sme dostali najnižšiu motorizáciu, ktorú Renault v Capture ponúka. Motor TCe 100 je jednolitrový preplňovaný benzínový agregát s výkonom 74 kW. Automobilka ho ponúka s vyslovene mestskou 5 stupňovou prevodovkou. Reakcie motora nás príjemne prekvapili. Auto síce neponúka veľa krútiaceho momentu ani výkonu, no zároveň váži iba približne 1,3 tony. Jeho prejavy v meste sú dostatočne dynamické aj vďaka turbu a dĺžke prevodov. Pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a jazde mimo obce je už auto o poznanie lenivejšie a jeho schopnosť dynamicky zrýchliť obmedzená. V meste sme však nemali problém svižne vyraziť z križovatky. Najsvetlejšou stránkou motora je spotreba. Pri pokojnej jazde prevažne v meste so zopár kilometrami medzi obcami sme sa dostali na veľmi uspokojivých 6,5 l/100 km. Po absolvovaní diaľničných úsekov s dynamickými zrýchleniami si auto vypýtalo trochu viac a ukazovateľ sa „zasekol“ na úrovni 6,8 l/100 km.
Veľmi chválime aj odhlučnenie kabíny. Motor pri bežnej hlasitosti nebolo prakticky počuť, až kým sa nezaplo turbo. Spolu s absorpciou vibrácií to v praxi znamenalo, že sme sa párkrát prichytili, že nevieme ani rozoznať, či je motor zapnutý alebo vypnutý (aktívny/neaktívny štart stop systém). Reakcie podvozka boli primerané bez zbytočného plávania, ani extrémnej tvrdosti. V každom momente sme perfektne cítili dĺžku auta, ktorá nebola veľká, a s tým súvisiacu mrštnosť.
Renault Captur druhej generácie je auto, ktoré jednoznačne zaujme svojim dizajnom už keď okolo neho prechádzate. Ľudia znalí predošlých generácií automobilov francúzskej značky budú s otvorenými ústami obdivovať prácu dizajnérov v interiéri a výsledok programátorov v podobe EasyLinku. S najslabším motorom je Captur autom, ktoré si budete chcieť užívať hlavne v meste. Ak ste však ochotní obetovať pár kilowattov v prospech nižšej spotreby, bude nielen dizajnovou, ale aj rozumnou voľbou.