Autosuv.sk

Ostatné

Test Renault Captur TCe 100: Aj najslabší motor má čo ponúknuť

Druhá generácia Renaultu Captur zaklopala na brány slovenských showroomov iba na začiatku tohto roka. Revolučné zmeny v interiéri a evolúcia v dizajne sú obrovským plusom. Pre koho je určená najslabšia motorizácia modelu?
Test Renault Captur TCe 100: Aj najslabší motor má čo ponúknuť

Hneď po predstavení piatej generácie ikonického Clia sa na svetové trhy dostala druhá generácia Capturu.

Test Renault Captur 

Služobne podstatne mladší model reaguje na požiadavky trhu a ponúka vyššie položené auto, ktoré je svojou veľkosťou ideálne do mesta. Kategóriu poznáme ako crossover.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Pri uvedení vozidla hovoril Renault o evolúcií a revolúcií. Obe sme pocítili už na prvej jazde. Z hľadiska dizajnu sa francúzsky automobil drží svojho rukopisu, ktorý spočíva v kombinácií ostrých hrán a oblých tvarov. Ten však radikálne modernizoval. Najvýraznejší posun je vo svetlách. Predné svetlomety so svetelným podpisom v tvare C sú novinkou tejto generácie Capturu. Vďaka nim odlíšite Renault od konkurencie na prvý pohľad. Zadné svetlomety podstatne schudli a môžeme ich pripodobniť skôr k dvom úzkym zahnutým hákom. Dizajn exteriéru je doplnený dvojfarebným vyhotovením s bielou strechou, ktorá dodáva autu ešte mladíckejší dizajn.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Interiér je s predchodcom doslova neporovnateľný. Posúva automobil o triedu vyššie. Po nastúpení do auta síce nemáte pocit luxusu, no nenájdete tu ani lacné plasty či odfláknuté prevedenie. Auto pôsobí veľmi distingvovane a príjemne na dotyk. Veľmi sa nám páči mäkká oranžová lišta, ktorá celú rigidnú čiernu mení na nepoznanie. Interiéru z nášho pohľadu dominujú displeje multimediálneho systému a prístrojového panela.

Renault Captur
David Dejvo Schun

V novej generácií Clia aj Capturu prináša Renault náhradu za svoj multimediálny systém R-Link. Novinka sa nazýva EasyLink a je jednou z najrevolučnejších zmien v aute. Rozhranie funguje na pomery automobilových systémov veľmi rýchlo a ovláda sa intuitívne ako tablet. Základná obrazovka je prispôsobiteľná a poskytuje možnosť na jednom mieste si zobraziť všetky dôležité informácie. Letmým vybočením pohľadu od sledovania dopravy tak neustále vidíte informácie o svojej polohe (prípadne navigáciu), informácie o hudbe a telefóne. Do štandardného zobrazenia si môžete pridať napríklad aj trénera eko jazdy alebo rýchle ovládanie asistenčných systémov. Oproti podľa nás absolútne neatraktívnemu R-Linku sa Renault posunul tak ďaleko, že sme ani nemali chuť využívať rozhranie Apple CarPlay. Po jeho pripojení sme si však všimli, že obraz z telefónu je mierne deformovaný.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Z hľadiska priestoru patrí Captur so svojimi 422 litrami batožinového priestoru na veľmi dobré priečky. Sedenie vzadu je určené pre nižšie osoby a v prípade, že chcete vzadu odviezť vyššieho človeka, problém bude mať skôr s nohami ako s hlavou.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Auto aj vďaka svojmu vyššiemu postaveniu poskytuje veľmi dobrý rozhľad na cestu a príjemné sedenie. Sedadlá sú mäkké a nie sú určené na športovú jazdu. Namiesto toho sa vám odmenia pohodlnosťou, napríklad pri dlhšom státí v kolónach.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Pod kapotu sme dostali najnižšiu motorizáciu, ktorú Renault v Capture ponúka. Motor TCe 100 je jednolitrový preplňovaný benzínový agregát s výkonom 74 kW. Automobilka ho ponúka s vyslovene mestskou 5 stupňovou prevodovkou. Reakcie motora nás príjemne prekvapili. Auto síce neponúka veľa krútiaceho momentu ani výkonu, no zároveň váži iba približne 1,3 tony. Jeho prejavy v meste sú dostatočne dynamické aj vďaka turbu a dĺžke prevodov. Pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a jazde mimo obce je už auto o poznanie lenivejšie a jeho schopnosť dynamicky zrýchliť obmedzená. V meste sme však nemali problém svižne vyraziť z križovatky. Najsvetlejšou stránkou motora je spotreba. Pri pokojnej jazde prevažne v meste so zopár kilometrami medzi obcami sme sa dostali na veľmi uspokojivých 6,5 l/100 km. Po absolvovaní diaľničných úsekov s dynamickými zrýchleniami si auto vypýtalo trochu viac a ukazovateľ sa „zasekol“ na úrovni 6,8 l/100 km.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Veľmi chválime aj odhlučnenie kabíny. Motor pri bežnej hlasitosti nebolo prakticky počuť, až kým sa nezaplo turbo. Spolu s absorpciou vibrácií to v praxi znamenalo, že sme sa párkrát prichytili, že nevieme ani rozoznať, či je motor zapnutý alebo vypnutý (aktívny/neaktívny štart stop systém). Reakcie podvozka boli primerané bez zbytočného plávania, ani extrémnej tvrdosti. V každom momente sme perfektne cítili dĺžku auta, ktorá nebola veľká, a s tým súvisiacu mrštnosť.

Renault Captur
David Dejvo Schun

Renault Captur druhej generácie je auto, ktoré jednoznačne zaujme svojim dizajnom už keď okolo neho prechádzate. Ľudia znalí predošlých generácií automobilov francúzskej značky budú s otvorenými ústami obdivovať prácu dizajnérov v interiéri a výsledok programátorov v podobe EasyLinku. S najslabším motorom je Captur autom, ktoré si budete chcieť užívať hlavne v meste. Ak ste však ochotní obetovať pár kilowattov v prospech nižšej spotreby, bude nielen dizajnovou, ale aj rozumnou voľbou.

Tagy

Pokračovať v čítaní