Autosuv.sk

Ostatné

Test: Renault Clio dostal o triedu kvalitnejší interiér

Jediným slabším miestom nového Clia je nie vždy najrýchlejšia dvojspojková prevodovka. Podvozok, motor a interiér patria medzi jeho silné zbrane.
Test: Renault Clio dostal o triedu kvalitnejší interiér

Prvé skúsenosti s novou generáciou Renaultu Clio už máme za sebou. Teraz sme sa bližšie pozreli v teste na verziu RS Line. V porovnaní s predchodcom sa Clio výrazne nezmenilo pri pohľade zvonku. Rozdiely vo vzhľade by sme skôr popísali výrazmi ako vynovenie, modernizácia, či facelift. Zmenili sa svetlá a drobnosti, celkový vzhľad ostal takmer nezmenený. Vo vnútri to už celkom neplatí. Volant má výrazne menšiu stredovú časť, padne do ruky a jeho jedinou slabinou je umiestnenie niektorých tlačidiel. Šofér sa ich po uchopení volantu čiastočne dotýka dlaňou a pri prudšom manévri, zrovnávaní šmyku alebo prechytení volantu ich môže nechtiac stlačiť, čo môže byť nepríjemné najmä pri neúmyselnom znovu aktivovaní tempomatu tlačidlom reset.

Novinkou je veľký 9,3-palcový dotykový displej s multimediálnym systémom Easy Link. Multimediálny systém je o niečo pomalší, ako sme zvyknutí pri moderných telefónoch. Kým zobrazí požadovanú informáciu, tak to trvá o chlp dlhšie, na druhej strane v porovnaní s predchodcom je citeľne rýchlejší. Testované vozidlo bolo vybavené aj štvoricou kamier a zobrazovalo na displeji okolie auta z pohľadu vtáčej perspektívy. Obraz mal dobrý kontrast, ale slabšie rozlíšenie. Pri príplatkovej cene 350 eur ide o primeranú kvalitu.

Interiér v nás zanechal v konečnom dôsledku veľmi dobrý dojem. Keď si aj odmyslíme čierno-červenú výzdobu a športovejšie sedadlá RS Line verzie, ostalo niekoľko drobností, ktoré nás potešili. Kvalitnejšie materiály, ale aj ovládače klimatizácie, ktoré si Clio požičalo z Dusteru, boli príjemným prekvapením. Klimatizácia sa nielen intuitívne ovláda, ale aj panel s otočnými ovládačmi dobre vyzerá. To isté môžeme povedať aj o tlačidlách naľavo od volantu. Slúžia na nastavenie jasu displeja, výšky svetiel a aktivovanie aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu. 

Najväčším plusom bol pre nás výhľad. Krátka palubná doska a hrana bočných okien, klesajúca smerom dopredu, spravili svoje. Aj napriek nami preferovanému nízkemu posedu sme z Clia videli aj menšie prekážky v tesnej blízkosti auta. Odkladacích priestorov je v Cliu dosť, ale nepatria medzi najväčšie, čo je vzhľadom na veľkosť vozidla očakávané. 

Posádka vzadu má primerane miesta, zmestia sa tam aj vyššie postavy. Ak budú niekde trpieť, tak skôr v oblasti nôh. Ukazovalo sa to aj pri pokuse o sklopenie operadiel v druhom rade. Bez posunutia predných sedadiel dopredu sa nám tento úkon nepodaril. Kufor má objem až 391 l (naftová verzia len 366), čo nie je zlé číslo, na pohľad však pôsobí menší. Možno je to spôsobené vysokou vnútornou nakladacou hranou a tým, že dnu preniká menej svetla.

Kufor sa otvára spínačom, umiestneným tesne nad EČV. Nie je to príliš priateľské riešenie.

Testovaný Renault Clio RS Line sa mohol pochváliť štvorvalcovým motorom s objemom 1,3 l, ale hlavne viac ako slušným výkonom 96 kW. Spojený bol s dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou EDC, ktorá ho mierne brzdila v rozlete. Jej reakcie neboli najrýchlejšie, dlhšie trvalo pohnutie z miesta. Pri manévrovaní v úzkych priestoroch šofér ocení plynulý rozbeh auta. Prevodovke nemôžeme uprieť snahu radiť v správny moment podľa želania šoféra. Nahrával jej do veľkej miery motor, ktorý ju nenúti radiť pričasto. 

Kufor sa otvára spínačom, ukrytým tesne nad EČV. Nie je to príliš priateľské riešenie.

Pri zrýchľovaní sa možno spoľahnúť na maximálny krútiaci moment 240 Nm už pri 2 000 otáčkach. S Cliom sa dá predbiehať aj pri takejto pokojnejšej jazde, ale s rastúcimi otáčkami rastie aj chuť motora po maximálnom výkone. Pri 5 000 otáčkach vydáva zo seba maximum a z Clia sa razom stáva poriadne agilné auto. Na diaľnici treba počítať so spotrebou okolo 6,5 l pri 130 km/h - otáčkomer ukazoval hodnotu máličko nad hranicu 2 500 otáčok a hluk v kabíne nebol výrazný. Problémom nebolo ani telefonovanie prostredníctvom Bluetooth. Plynulá jazda mimo mesta ukázala úspornejšiu tvár benzínového motora, ktorý si v takomto režime pýtal v priemere 4,9 l. Častejšie predbiehanie znamenalo spotrebu 6,1 l. Testované Clio malo na začiatku testu za sebou len približne 1 500 km a po zabehnutí by mohla spotreba ešte o niečo klesnúť.

Test: Renault Clio RS Line (1) 

Podvozok bol vo väčšine situácií príjemný, ale nevadilo by nám, keby bol ešte o chlp mäkší pri jazde po rozbitých mestských cestách. V riadení občas cítiť zlé spoje na mostoch, ale nejde o nič extrémne. Chod volantu je v okolí strednej polohy príjemne tuhý, a tak šofér udrží priamy smer aj pri prejazde spomínaných zlých spojov na ceste. Smerom do krajných polôh sa točí s volantom ľahšie, komfortnejšie. Takéto nastavenie má svoju logiku a niet mu čo vyčítať.

Test: Renault Clio RS Line (2) 

Nový Renault Clio možno na to nevyzerá, ale s obmenou generácií urobil výrazný krok vpred. Platí to v interiéri s kvalitnejšími materiálmi aj s lepším celkovým spracovaním. Veľmi spokojní sme boli s motorom, trochu menej s rýchlosťou radenia prevodových stupňov. Podvozok a riadenie v nás zanechali dobrý pocit, ak by sme mali niečo meniť, tak by to boli naozaj len drobnosti. Cena Renaultu Clio štartuje na úrovni 9 850 eur, za to však dostanete vyslovene pomalé mestské auto s výkonom 48 kW, určené pre pokojnú jazdu. Najvyššia výbava RS Line v kombinácii s automatickou prevodovkou a najsilnejším motorom v ponuke zdvihne cenu na 17 950 eur. Testovaný kus s príplatkovým lakom, s navigačným systémom Easy Link, s kamerami a ďalšou výbavou je ešte o niečo vyššie.

Značka a model Renault Clio RS Line
Motor Benzínový štvorvalec 1,3 TCe
Výkon kW(k)/pri otáčkach 96(130)/5 000
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 240/2 000
Prevodovka/počet stupňov automat/7
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 9,0
Spotreba výrobca/test kg 5,2-5,5/6,0
Objem kufra (l) 391
Cena od/verzia/testovaný model (eur) 9 850/17 950/19 880

Tagy

Pokračovať v čítaní