Seat Alhambra už nie je novým autom. Modelový rad predstavila automobilka v roku 2011 a jeho dizajn je takmer totožný s drahším súrodencom, Volkswagenom Sharan, ktorý sa v dôsledku sprísňovania emisných noriem dostáva tiež pod priamu paľbu.
Test Seat Alhambra
Do konca predaja naftovej verzie Alhambry ostáva ešte asi trištvrte roka a my sme sa v teste pozreli, či sa oplatí.
Z hľadiska dizajnu už je na červenom diablovi vek vidno. Takmer 9 rokov od uvedenia modelu na trh je pri výzore auta celá večnosť. Napriek tomu je jeho vzhľad ešte stále veľmi aktuálny. Výhodou MPV vozidiel je do istej miery ich nadčasovosť. Cielia na zákazníka, pre ktorého spomínaný dizajn nie je hlavnou prioritou. Moderné adaptívne svetlomety mu v boji proti zastaranej vizáži veľmi pomáhajú.
V interiéri už vek pocítite. Seat dnes ponúka v mnohých modeloch digitálny prístrojový panel už v základnej výbave. V Alhambre ho však nedostanete ani za príplatok. Multimediálny systém funguje na relatívne malej dotykovej obrazovke, za ktorej rozložením tlačidiel pri mnohých novších automobiloch dodnes smútime. Ak si však odmyslíme dizajnové prvky, systém stále funguje výborne a navyše podporuje CarPlay, čím vám dáva možnosť celý Seat „obísť“ a púšťať si aplikácie priamo z vlastného telefónu.
Najväčšou dizajnovou výhodou auta je však variabilita priestoru. Po nastúpení máte z auta pocit, že doslova prekypuje priestorom. Sedadlá vás držia vysoko nad cestou a priestranné okná prepúšťajú dovnútra veľa svetla. Variabilná veľkosť batožinového priestoru patrí medzi najlepšie v triede, s dvomi radmi sedadiel do kufra zmestíte 658 - 809 litrov v závislosti od ich polohy. Tretí rad sedadiel je síce vyklápací, ale nie je až tak provizórny ako pri SUV segmente.
Pod kapotu sme dostali dvojlitrový naftový agregát so sedemstupňovou prevodovkou DSG a výkonom 130 kW. Ostali sme ohromení. Auto totiž vedelo perfektne prezliekať kabáty. Pri bežnej jazde pôsobilo distingvovane s premyslenými reakciami, no pri zapnutí športového režimu sme 130 kW pocítili až prekvapivo intenzívne. Iste, Alhambra nie je práve auto, ktoré si kupujete pre jeho výkon. A nie je ani auto, s ktorým budete nechávať svojich kolegov v kúdoloch prachu. No na rodinné MPV nám reakcie plynu skutočne vyrazili dych. Vďaka pohonu 4x4 sa zároveň nestane, že by ste pretáčali kolesami na mieste. Auto si výkon pekne prenesie na cestu úplne vcelku.
Ďalším príjemným prekvapením je spotreba. S Alhambrou sme jazdili prevažne diaľničné a medzimestské trasy s rýchlosťami v rámci tolerancie. Konečná spotreba 7,4 l/100 km s naloženým autom bola tiež veľmi príjemným prekvapením.
Seat Alhambra je v tejto konfigurácií perfektné auto. Dostali sme plnú výbavu, ktorá okrem skvelého motora a pohonu 4x4 mala pravdepodobne všetko elektrické. Mohli sme sa hrať na autobusárov a jedným stlačením tlačidla otvoriť ktorékoľvek zadné dvere. Ak by sme mali dieťa, Seat ponúka vstavanú detskú sedačku, ktorú si postavíte sami vytiahnutím sedáku a výmenou hlavovej opierky. Keď sme potrebovali preniesť lyže, stále sme vďaka vyklopeniu jedného z dvoch sedadiel tretieho radu vedeli previezť pohodlne 5 pasažierov.
Seat Alhambra je jednoducho jedno ideálne a flexibilné rodinné auto, ktoré ponúka perfektné jazdné vlastnosti pre vodiča, príjemné prostredie pre sediacich vzadu a množstvo miesta prakticky na všetko, čo potrebujete previezť. Ďalším pozitívom by mohlo byť, že motorizácia na konci svojho životného cyklu by už nemusela mať „ranné chyby,“ ktorými bol kedysi koncern relatívne známy. Otázka len je, či by ste chceli za dizajn starý 9 rokov zaplatiť v tejto motorizácií viac ako 40 tisíc eur. To už je na zvážení každého osobitne.
Seat Alhambra sme podrobnejšie otestovali aj s 1,4 litrovým motorom TSI. Recenziu nájdete TU.
Dĺžka | 4,85 m |
Šírka | 1,90 m |
Výška | 1,74 m |
Rázvor | 2,92 m |
Objem batožinového priestoru | 658 - 809 l |
Cena modelu od (2,0 TDI, 4Drive, Aut) | 28 140 EUR (od 38 540 EUR) |
Motorizácia | 2,0 TDI, 130 kW, 7st. DSG Aut. |