Už niekoľkokrát sme v redakcií mali možnosť testovať Seat Leon. Vždy to bolo v inej konfigurácií a tá dnešná je asi najzaujímavejšia zo všetkých. Čím? Je plná paradoxov.
Test Seat Leon Black Limited
Pri prvom pohľade na auto ostanete až zaskočení z toho, ako dokáže zopár relatívne zanedbateľných doplnkov posunúť dizajn úplne inam. Ak by ste na Leone Black čakali chrómové prvky, máte smolu. Jediné chrómové sú koncovky výfuku a logo automobilky, ktoré by sme si tiež vedeli predstaviť v matnej čiernej. Nuž darmo. Všetky športové autá dnes menia chróm za matnú čiernu.
Auto je vo výbave FR, čo samo o sebe indikuje športový dizajn. Ten je umocnený pre Seat typickými ostrými líniami, ktoré sú prítomné všade. Najdominantnejšie sú však na Full LED svetlách a spätných zrkadlách. Bočné línie auta sú skôr kozmetické, no športový duch srší najmä z 18 palcových zliatinových diskov s čiernym matným vyhotovením.
Najväčšie umenie pri atraktívnom kombi je spôsob, akým automobilka urobí zadok auta. Tie sú často „skriňoidné“ a neatraktívne. Pri Leone sme zvyknutí opäť na ostrejší sklon zadných dverí, ktorý je v tejto edícií doplnený malým difúzorom.
Z hľadiska interiéru je zmena v porovnaní s bežným modelom takisto viditeľná. Najviac si ju všimnete na strope, ktorý je potiahnutý čiernou látkou. Sedadlá z čiernej Alcantary sú prešívané červenou niťou rovnako ako multifunkčný volant.
Auto dáva každým svojim prvkom najavo, že ide o športový model. Kombinácia FR výbavy a Black Limited prvkov nikoho nenechá na pochybách, že toto auto bude trhať asfalt. Ako sme však spomínali, toto auto je plné paradoxov. V interiéri prichádza prvý. Prístrojová doska je stále analógová. Zámerne hovoríme o paradoxe, nie o nedostatku. Pravdou však je, že na Digital Cockpit sme si už v Seate akosi zvykli a v takomto aute by sme ho očakávali.
Ďalším paradoxom je už samotný pohon. Auto je vybavené motorom 1,5 TSI s výkonom 96 kW, ktorý je s kolesami prepojený pomocou šesťstupňovej automatickej prevodovky. Opäť hovoríme o paradoxe a nie o nedostatku. Nakoniec vysvetlíme prečo. Najprv sme však boli sklamaní. Keď sme počuli o „jedna-päťke“ v tomto aute, očakávali sme jej 110 kW verziu. Predsa len ide o športovo pôsobiace auto, ktoré by si ho zaslúžilo. Absencia štrnástich kilowattov bola cítiť. Napriek tomu nemôžeme povedať, že auto bolo nudné. Dynamika nás síce spočiatku neoslovila, no vo vysokých otáčkach auto ťahalo poctivo. Manuálna prevodovka čisto vecou vkusu. My by sme si ju už do auta do mesta nezvolili, no pohrať sa s ňou počas nášho testu padlo celkom dobre. Spotreba prekvapila veľmi príjemne. Od tabuliek výrobcu sme sa odchýlili iba o 0,5 litra. Na konci testu počítač ukazoval 6,5 l/100 km.
Seat Leon Black prichádza ako limitovaná ponuka, ktorá momentálne podľa seatovského webu končí už tento mesiac. Auto vďaka nej dostanete v unikátnom dizajne so zľavou takmer 7000 eur. To však nie je to jediné, čo by vás malo presvedčiť. Opäť ide o poctivé koncernové auto s nádychom španielskeho mladíckeho dizajnu. A tie paradoxy? Na konci testu sme si uvedomili, že Leon Black Limited sa tak trochu hrá. Hrá sa na športové auto svojim dizajnom, ale aj s našim vnímaním, ktoré sa mu podarilo oklamať. Stále je to však predovšetkým rodinný alebo služobný kombík. Kombík, ktorý vyzerá sakramentsky dobre.
Dĺžka | 4,55 m |
Šírka bez zrkadiel | 1,82 m |
Výška | 1,45 m |
Rázvor | 2,64 m |
Objem batožinového priestoru | 587 l |
Cena Black Limited kombi modelu od (Cena testovanej verzie) | 18 400 EUR (18 762 EUR) |
Motorizácia | 1,5 TSI, 96 kW, 6st. manuál |