Autosuv.sk

Ostatné

Test Seat Leon FR: Praktický a zábavný

Spomedzi všetkých Seatov je Leon asi ten najkultovejší. Verzia FR mu pridala zopár koní a množstvo adrenalínu.
Test Seat Leon FR: Praktický a zábavný

V posledných generáciách svojich vozidiel Seat začal vsádzať na ostré línie. Tie sa objavujú aj na Leone všade, kde sa dá. Predná mriežka chladiča, LED svetlomety, ba dokonca aj spätné zrkadlá. Ich okraj je taký ostrý, že by na pohľad dokázal rezať. Leon FR sa tým snaží docieliť športový a rešpekt vzbudzujúci výraz, ktorý si drží nielen vpredu, ale aj vzadu.

Športová verzia FR sa vyrába iba v karosérií kombi. Tá sa však autu nesmierne hodí. Pri väčšine kombíkov vyzerá kufor ako akýsi batoh prilepený na koniec. V prípade Leonu však pôsobí takmer neodmysliteľne. Dynamická strecha sa zvažuje smerom nadol, a tak FR pripomína trochu až prevedenie shooting brake. Ale iba náznakovo.

Seat Leon FR
Skosenie strechy je naživo ešte výraznejšie. Zdroj: David Dejvo Schun

Po nasadnutí dovnútra nečakajte extrémny luxus, skôr poctivé prevedenie za použitia konvenčných materiálov. Prístrojová doska nás prekvapila svojim príjemným prepracovaním a aj tým, že ignorovala podľa nás stále nezmyselný trend lesklých plastov. Stredový panel spolu s tunelom medzi sedadlami vodiča a spolujazdca v Leone už nie sú novinkou a graficky veľmi pekne spracovaný infotainment s pre nás príliš malým množstvom fyzických tlačidiel sme už bližšie spomínali pri testoch iných verzií tejto španielsko-nemeckej ikony.

Seat Leon FR
Palubná doska a infotainment spolu krásne ladia. K displeju by sa hodilo ešte pár tlačidiel. Zdroj: David Dejvo Schun

Leon FR však má aj jednu prevratnú novinku. Musíme povedať, že Digital Cockpit už je na trhu istú dobu, no v Leone posúva zážitok z jazdy ešte ďalej. Je to obrazovka, ktorá v plnom rozmere nahradila prístrojový panel. Okrem teploty oleja a stavu palivovej nádrže, ktoré sa stále zobrazujú po stranách pomocou LED segmentov, zobrazíte pred sebou všetky informácie od rýchlosti cez navigáciu až po prehrávanú hudbu.

Seat Leon FR
Digital Cockpit ponúka niekoľko možností zobrazenia. Táto najviac využíva jeho potenciál. Zdroj: David Dejvo Schun

Na Leone FR nás okrem motora, o ktorom si povieme tradične na konci recenzie, zaujali dve na prvý pohľad bežné veci. Prvou z nich sú Full LED svetlomety. Ich svietivosť je skutočne nad štandardmi dnešných automobilov. Po rozsvietení diaľkových svetiel sa cítite takmer ako za bieleho dňa. Druhým aspektom je sedenie. Sedačky ergonomicky obopínajú trup a poskytujú oporu aj v zákrutách. Nás však zaujal predovšetkým rozsah, v ktorom sa dali nastaviť. Pri výške 1,90 m je relatívne náročné nastaviť sedenie tak, aby bolo správne. Takto vysokí ľudia za volantom väčšinou „ležia“ alebo si búchajú hlavu o strop. Škála nastavenia v Leone nám umožnila aj napriek tejto výške sedieť správne a zároveň komfortne. Pri aute týchto rozmerov ide skôr o výnimku ako pravidlo.

Seat Leon FR
Batožinový priestor nie je najväčší vo svojej triede, no je praktický. Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska úložného priestoru je na tom Leon tiež veľmi dobre. Kufor o objeme 587 litrov je iba o 18 litrov menší ako v Golfe Variant. Môže za to športové skosenie. Praktickosť priestoru však ostáva nezmenená.

Seat Leon FR 

Testovanú verziu vybavili konštruktéri benzínovým turbomotorom o objeme 1.8 litra a výkonom 132 kW. Objem motora teda nerobí z Leona FR práve pretekárske auto. I keď skratka FR znamená práve Formula Racing, Leon je jednoznačne určený na cesty. Na nich je však veľmi živý a dynamický. Vďaka manuálnej prevodovke môžete ovládať celý výkon sami a pretočiť pneumatiky na križovatke preto nie je problém. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za menej ako 8 sekúnd. Kombinovanú priemernú spotrebu si pritom kombík poctivo drží na úrovni 7 l/100 km. Je to o liter vyššia hodnota, ako udávajú tabuľky, no my sme počas nášho testu nejazdili ako jazdci automobilky imitujúci dôchodcov za volantom. A auto sa napriek dynamickému správaniu držalo na rozumnej hodnote.

Seat Leon FR je ideálnym autom pre ľudí, ktorí hľadajú praktickosť a dynamiku za ľudovú cenu. Či už ide o športovo založených jednotlivcov alebo rodiny s menšími deťmi, auto si poradí so všetkými prekážkami na cestách takým spôsobom, že sa pri vystupovaní budete usmievať.

Dĺžka 4,55 m
Šírka 1,82 m
Výška 1,44 m
Rázvor 2,63 m
Objem kufra 587 l
Cena verzie od 19.520 EUR
Motorizácia 1,8 TSI, 132 kW, 6st. manuál

Tagy

Pokračovať v čítaní