Toyota C-HR prešla modernizáciou, ale na pohľad by sme si to ani nevšimli. Zmeny sú veľmi jemné, pretože Japonci s novým crossoverom trafili do čierneho. Dobre sa predáva, po štyroch rokoch na nej jazdí viac ako 400-tisíc Európanov, a to je pre dizajnérov jasný odkaz nerobiť výraznejšie zmeny. Aj preto sme dlho hľadali poznávacie znamenie, ktorým by sme odlíšili novšiu verziu od staršej. Nakoniec sa musíme spoľahnúť najmä na pohľad spredu a presunuté hmlové svetlá z dolnej časti prednej masky vyššie a viac do strán. Mierne sa zmenil tvar nárazníka a malou zmenou prešli aj svetlá, to platí aj pre tie vzadu. Inak si Toyota C-HR zachováva rovnaký štýl.
V interiéri sa tiež nič prevratné neudialo. Priestor v druhom rade ostáva tmavý, vpredu ostalo všetko rovnaké. Až po aktivovaní multimediálneho systému si možno všimnúť zmeny v podobe doplnených služieb Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou systému je aj príplatková navigácia, teraz s možnosťou aktualizovať mapy na diaľku. V cene vozidla je zahrnuté trojročné predplatné s aktualizáciou každých 6 mesiacov.
Pred faceliftom sme mohli vyskúšať Toyotu C-HR s benzínovým motorom 1,2 l Turbo aj s hybridnou jednotkou, ktorej atmosférický spaľovací motor mal objem 1,8 l. Vychválili sme najmä podvozok a spotrebu hybridu v meste. Na občasné predbiehanie a dlhšie trasy sa nám zdala vhodnejšia benzínová verzia (hoci bola paradoxne o trochu slabšia, zrejme jej pomohlo sprevodovanie manuálnej prevodovky). Starší test si môžete prečítať na tomto odkaze.
Foto: Rasťo Chvála
Čo doteraz Toyote C-HR chýbalo, bola motorizácia s väčším výkonom. Po facelifte to Toyota napravila a ponuku motorov doplnila o verziu 2,0 Hybrid Dynamic Force. Ide o najdrahšiu a najvýkonnejšiu verziu v ponuke C-HR, od slabšieho modelu C-HR 1,8 Hybrid je pri zvolení rovnakej výbavy drahšia o 2 000 eur. To pri porovnaní výkonu 90 kW (122 k) vs. 135 kW (180 k) vôbec nie je veľa. Navyše rozdiel vo výslednej spotrebe v teste slabšieho hybridu spred troch rokov a silnejšieho hybridu v súčasnosti bol len 0,1 l (priemer v teste 6,3 l). Jasné, ťažko porovnávať štýl jazdy a trasu s takýmto odstupom, ale ani v jednom aute sme sa za volantom nekrotili a okrem iného sme absolvovali približne rovnakú porciu 400 km na diaľnici. Tá výrazným spôsobom dvíhala spotrebu slabšieho hybridu, ktorý vyniká v meste a pri pokojnejšom presúvaní.
Foto: Rasťo Chvála
Hlavnou devízou novej hybridnej jednotky je výkon a to nielen na papieri. Predbiehanie s ním je výrazne jednoduchšie. Po dupnutí na plyn nechá elektronicky riadená prevodovka s plynule meniteľným prevodom e-CVT vyletieť otáčky poriadne vysoko. Na jednej strane je potom dostupný maximálny výkon, ktorý zatlačí posádku do sedadiel, na druhej strane jazda na plný plyn zhoršuje hlučnosťou komfort cestovania, ide o bežný jav zvlášť pri atmosférických motoroch.
Foto: Rasťo Chvála
Záver je pre nás jasný. Modernizácia priniesla len jemné zmeny vzhľadu. Podstatná je motorizácia, ktorá predurčuje C-HR aj na dlhšie trasy a znesie náročné požiadavky na výkon. Spotreba pritom ostala na veľmi dobrej úrovni 6,3 l. V kopcovitom teréne a pri veľkej dynamike komfort znižuje hlučnosť motora, ktorý musí točiť vyššie otáčky. Napriek tomu je motor 2,0 l Hybrid Dynamic Force v prípade C-HR voľbou číslo jeden. Ostatné motorizácie sú vhodné pre pokojnejších šoférov, ktorí absolvujú dlhšie trasy len občas.
Značka a model | Toyota C-HR |
Motorizácia | 2,0 l Hybrid |
Výkon kW(k) | 135(184) |
Krútiaci moment Nm | 190 |
Spotreba výrobca/ test l | 5,3-5,7/6,3 |
Cena od/testovaný model eur | 19 990/32 510 |