Hatchback je v poradí treťou karosárskou verziou Toyoty Corolla, ktorú sme zobrali po sedane a kombíku na test. Toyota túto trojicu neodlíšila len tvarom karosérie, ale aj rozmermi. Jediným spoločným menovateľom je výška 1 435 mm. Práve testovaný hatchback najviac vystupuje z radu, od zvyšných dvoch sa totiž odlišuje aj rázvorom náprav, ktorý je pri dĺžke 2 640 mm o 60 mm kratší v porovnaní so súrodencami. Hatchback je s dĺžkou 4 370 mm aj najkratší, na sedan stráca 160 mm a na kombi až 183 mm. Pri rovnakej výbave a motorizácii je cena vozidiel odstupňovaná po 500 eur v poradí od najlacnejšieho - hatchback, sedan, kombi. Za rozdielnu cenu dostane záujemca rozdielny priestor. Najmenší hatchback zaostáva priestorom na zadných sedadlách najmä v oblasti kolien. Dvaja nevysokí dospelí si však vzadu pohodlnú polohu určite nájdu.
Batožinový priestor disponoval v tomto prípade objemom 361 l, v prípade silnejšieho hybridu kvôli väčšej batérii klesne na 313 l. Medzi mínusy patrí vysoká nakladacia hrana a a sedadlá po sklopení nie sú v jednej rovine s dnom kufra. Silnou stránkou je praktický tvar kufra bez výrazne zúžených miest.
Riadením a pocitom z jazdy sa Toyota Corolla radí medzi najlepšie autá vo svojom segmente. Vo všeobecnosti je aj na 18-palcových kolesách komfortná. Nie vždy to však platí pre hatchback. Aj keď sme sedan a kombi testovali o pár mesiacov skôr, čo má na subjektívne hodnotenie vplyv, zdalo sa nám, že si lepšie poradili so zlými spojmi ciest. V hodnotení interiéru už hatchback ničím nezaostáva a ponúka príjemné materiály aj kvalitné spracovanie. Snáď len odkladacie priestory nie sú ideálne vyriešené (to isté platí pre kombi aj sedan). Do dverí síce zmestíte fľašu s vodou, ale prístup a jej vyberanie nie je ideálne, ani pre peňaženku sme nenašli vhodné miesto.
Vynikajúca spotreba v meste
Pod kapotou hatchbacku pracoval slabší hybrid, spájajúci atmosférický motor s objemom 1,8 l a pomocný elektromotor. "Vyše 50 km po Bratislave znamenalo priemernú spotrebu 4,5 l. Nejde o náhodu, v minulosti sme veľmi podobné číslo dosiahli aj s hybridnou Toyotou C-HR. Dnešné hybridy japonskej značky však prinášajú výbornú spotrebu aj mimo mesta. Minimálne sa vyrovnáva naftovým autám, možno ich aj prekonáva. Jazdiť mierne nad 5 l znamená, že nie ste slimák a predbiehanie vám nie je cudzie. Najviac paliva z nádrže potiahne diaľnica, tu treba počítať so spotrebou 6,1 l. Dobrou správou je, že hybrid popri tom všetkom ponúka slušnú dynamiku. Plynom sa navyše dá milimetrovo presne časovať predbiehanie. Pridať môžete s predstihom a správnym tempom sa blížiť k svojej obeti. Celú dobu možno akceleráciu presne korigovať, keďže plynový pedál nemá žiadne hluché miesta a ani žiadne zbytočné oneskorenie ako v prípade turbo motorov. Výsledkom je rýchle a bezpečné predbehnutie, aj napriek tomu, že celkový systémový výkon hybridnej jednotky (90 kW) v dnešnej dobe neohúri. Jednotku 1,8 l hybrid odporúčame pre jazdu na kratšie a stredné trasy. Odmení sa vynikajúcou spotrebou a poteší aj dynamikou. Ťažko tu niečo Toyote vyčítať." - takto sme opísali hybridnú jednotku v sedane v teste zo začiatku leta.
Svoje tvrdenia môžeme po teste hatchbacku zopakovať, ale predsa sme našli aj jedno slabšie miesto. Je ňou akcelerácia hore strmým stúpaním. S predbiehaním počas jazdy cez horský priechod to už nie je jednoduché. Chýba výkonová rezerva, prevodovka drží motor vo vysokých otáčkach (inak by nevládal) a do kabíny preniká výraznejší hluk v dlhších intervaloch, ako je posádke milé.
Test: Toyota Corolla hatchback
Samotná prevodovka (a to sme nikdy neboli veľkými fanúšikmi bezstupňových prevodoviek) je silnou stránkou vozidla. Potešila umožnením rýchleho rozjazdu z miesta, ale aj rýchlou reakciou po zatlačení plynu pred predbiehaním. Prísun výkonu bol vďaka tomu okamžitý. Z pohľadu hlučnosti a komfortu sa nám viac páčila jej spolupráca so silnejším hybridom 2,0 l.
Záverečné hodnotenie
Hatchback je spomedzi trojice súrodencov najmenšie auto, ktoré sa nám hodí skôr do mesta a okolia. Preto nám do neho pasovala aj zvolená slabšia pohonná jednotka 1,8 l Hybrid. Protipólom v oblasti priestoru a výkonu je kombi s motorizáciou 2,0 l Hybrid Dynamic Force. Spotreba pritom nie je zásadne rozdielna, najmä pri svižnej jazde mimo mesta a na diaľnici. V meste ušetrí slabší hatchback o niečo viac, v priemere 0,4 až 1,0 l benzínu. Zásadnejší rozdiel nájdeme v cene. Za priestor v kombíku si treba priplatiť 1 000 eur, za silnejšiu motorizáciu ďalších 3 000 eur. Hatchback 1,8 l Hybrid je riešením mobility najmä v meste a okolí (kratšie trasy) bez väčších nárokov na priestor.
Značka a model | Toyota Corolla |
Motor | Benzínový štvorvalec 1,8 l + elektromotor |
Celkový výkon kW(k) | 90(122) |
Prevodovka | e-CVT |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 10,9 |
Spotreba výrobca/test kg | 3,3-3,6/5,7 |
Cena od/verzia/testovaný model (eur) | 15 990/23 990/25 280 |