Dizajnovú zmenu Yarisu by si všimol aj absolútny automobilový laik. Zvonka nová Toyota stavila na úplne iné dizajnové prvky ako pri minulých generáciách. Celej prednej časti dominujú veľké svetlá a mohutná predná mriežka chladiča, ktorá zároveň tvorí súčasť nárazníka, a tak končí až na samom spodku. Na prvý pohľad pôsobí mohutne, no pri bližšom skúmaní sa dá jednoducho odhaliť, že ide iba o dizajn. Okraje sú totiž zaslepené a mriežka je reálne priechodná len asi v polovici svojej plochy. Kvôli jej šírke už neostávalo veľa miesta pre hmlové svetlá, a tak konštruktéri zvolili zvislý dizajn. Napriek tomu, že je neštandardný, pôsobí prirodzene a celkový dojem neruší. Ďalšou zaujímavosťou je, že nová Toyota má iba jeden predný stierač.
Chrómové lišty na spodkoch dverí sú vyslovene dizajnovým prvkom. Ich reálne využitie by bolo teoreticky možné ako nárazová plocha pri nízkych múrikoch. Pri akýchkoľvek vyšších prekážkach si prípadný náraz pri otváraní aj tak odnesú samotné dvere v okolí kľučky.
Z celého exteriéru vyzerá najlepšie asi zadná časť auta. Ostrá línia na dverách kufra pôsobí v spojení s predĺženým nárazníkom drsne. Drsne preto, lebo sa o nej nedá povedať, že by bola pekná, ale svojim spôsobom aj tak vzbudzuje rešpekt a má istú iskru. Asi ako mafiáni dvadsiatych rokov. Nemuseli byť pekní, ale svojim výrazom pôsobili drsne. O dojem sa starajú aj veľké zadné svetlá v spojení s nenápadnými svetielkami schovanými po bokoch pri prieduchoch. I keď ťažko povedať, či ide o prieduchy, keďže Yaris sa ani nesnaží navodiť dojem, že by malo ísť o reálne funkčné vetracie tunely. Možno by bol lepší pojem plastové ozdoby.
V interiéri nečakajte priveľký luxus. Treba si spomenúť, že Toyota Yaris je auto do mesta za ľudový peniaz. Interiér pôsobí stroho, no priestranne. Lakťová opierka nemá žiaden úložný priestor, pretože je súčasťou sedadla a nie stredového tunela. I keď vo väčšine áut pokladáme lakťovú opierku za prínos, v Yarise sme ju nepoužili. Zavadzala pri radení, a tak sme ju za účelom športovejšej jazdy nechali radšej vyklopenú.
Nový Yaris je na tom veľmi dobre aj čo sa týka priestoru. Objem batožinového priestoru je v danej kategórií so svojimi 286 litrami priemerný, no dobre koncipovaný. Plusom je veľmi príjemné sedenie na zadných sedadlách aj pre vyššieho človeka. Najviac nás však zaujala na prvý pohľad úplná blbosť. Podľa nás ide o azda najlepší prvok interiéru Toyoty, a to absolútne bez vtipu. Odkladací priestor v ľavej hornej časti palubnej dosky si jednoducho nevieme vynachváliť. Je skonštruovaný presne na rozmery telefónu a peňaženky, a tak tam ľahko vložíte obe veci spolu. Vďaka svojmu sklonu a samotným rozmerom si môžete byť istí, že vám v tomto kútiku veci lietať nebudú a nájdete ich vždy tam, kde ste ich odložili. Navyše sa dajú v prípade potreby oveľa jednoduchšie dosiahnuť, ako keby boli položené niekde dolu v stredovom tuneli.
Toyota Yaris je cenovo prijateľná voľba pre každého, ktorá je nenáročná na údržbu (relatívne jednoduchá architektúra), má slušný objem a relatívne nízku spotrebu. Pri mestskej dynamickejšej jazde sme sa dostali na úroveň okolo 7 l/100 km. Podľa slov automobilky je dokonca nová generácia modelu autom s najnižšími emisiami oxidu uhličitého v triede. Vďaka uvedeniu novej verzie je auto konečne aj vzhľadovo atraktívne, a tak je nový Yaris aj napriek niektorým nedokonalostiam komplexné riešenie vašej otázky ohľadom dopravy po meste.
Dĺžka | 3,95 m |
Šírka | 1,70 m |
Výška | 1,51 m |
Rázvor | 2,51 m |
Objem kufra | 286 l |
Cena modelu od | 9590 eur |
Testovaná motorizácia | 1.5 l benzín, 82 kW, 6 st. manuál |