O batériách s pevným elektrolytom sa neustále hovorí ako o prelomových. Na trh by sa mali dostať v tejto dekáde a príkladom je Toyota, ktorá plánuje ich komerčné využitie v roku 2027. Nový typ batérií s pevným elektrolytom testuje aj Volkswagen v spolupráci so svojím americkým partnerom QuatumScape.
Testy ukázali "signifikantné prekročenie" súčasných cieľov v automobilovom priemysle. Prototyp batérie vynikal v schopnosti udržať si kapacitu. Počas niekoľkomesačného testu klesla kapacita batérie len o 5 %. To sa ešte nemusí zdať ako prelomový výsledok, ale počas týchto pár mesiacov absolvovala 1 000 nabíjacích cyklov, čo je ekvivalentom pre nájazd 500 000 km.
Súčasným cieľom odvetvia je pritom dosiahnuť 20 % pokles po 700 nabíjacích cykloch. Dnes je pritom bežným štandardom, že majiteľovi vzniká nárok na opravu v rámci záruky, ak kapacita batérie klesne pod 70 % v priebehu 160 000 km.
"Sú to veľmi povzbudivé výsledky," povedal šéf PowerCo (divízia Volkswagenu pre batérie), Frank Blome. "Konečným výsledkom tohto vývoja by mohol byť batériový článok, ktorý umožňuje veľké dojazdy, možno ho nabíjať super rýchlo a prakticky nestarne (nestráca kapacitu pozn. redakcie)," dodal Blome.
Americká spoločnosť QuantumScape, ktorá vyvinula prototyp pre Volkswagen, chce dostať novú batériu na trh čo najskôr. Problémom ako vždy ostáva rozbehnutie masovej výroby, čo je v prípade na výrobu náročných batérií s pevným elektrolytom veľká výzva. Konkrétnejší termín ich uvedenia na trh momentálne nepoznáme.
Bloomberg via Automotive News Europe