Autosuv.sk

Ostatné

Titul "najemotívnejšia značka" získali Kórejci, Porsche je druhé

Porsche neobhájilo v štúdii APEAL, vypracovanej spoločnosťou J.D. Power, prvé miesto z minulého roka a skončilo druhé za značkou Genesis. Štúdia vychádza z hodnotenia majiteľov nových áut
Titul "najemotívnejšia značka" získali Kórejci, Porsche je druhé

J.D. Power prináša každý rok štúdiu APEAL, ktorá meria nadšenie a emotívne prepojenie majiteľov s autom. Na vozidlách hodnotí 77 rôznych atribútov a na základe výsledkov určí najlepšiu značku. Vzhľadom na hodnotené kritéria by sme ju mohli nazvať aj najemotívnejšou. Príkladom hodnotených oblastí je pocit, ktorý sa dostaví, keď poriadne stúpite na plyn, alebo vnímanie luxusu, keď si sadáte na sedadlo vodiča. 

Emócie sú pri autách mimoriadne dôležité a najmä pri luxusných značkách často vyhráva tvar vozidla a jeho výkon. Čoraz dôležitejšie sú však emócie aj pri "bežných" autách. Automobilky to vedia a naznačuje to aj štúdia APEAL. Podľa nej si masovo vyrábané vozidlá v rebríčku medziročne polepšili o 10 bodov s priemerným skóre 814 bodov na 1 000 bodovej stupnici. Luxusné autá dosiahli v porovnaní s minulým rokom len o šesť bodov viac (851). Za výraznejším zlepšením masovo vyrábaných vozidiel stojí najmä bohatšia výbava.

Lincoln Navigator
Lincoln

Najlepšie hodnoteným autom sa stal Lincoln Navigator s celkovým skóre 915 bodov. Ide o najlepší výsledok pre vozidlo za posledných šesť ročníkov štúdie APEAL, odkedy sa zaviedol nový spôsob hodnotenia.

Medzi značkami sme očakávali obhajobu víťazstva od Porsche, ale nakoniec sa o jeden bod muselo skloniť pred kórejskou značkou Genesis, patriacou do skupiny Hyundai Motor Group. S väčším odstupom nasledovalo BMW, Lincoln, Mercedes a Audi. Na poslednom mieste v hodnotení je Mitsubishi, ktoré sa však vďaka zlepšeniu o 33 bodov stalo skokanom roka. V nasledujúcom grafe sú zobrazené modrou farbou luxusné značky, zelenou bežné, masovo vyrábané značky a šedou je vyznačený priemer.

J.D. Power

Údaje do štúdie boli zbierané od novembra 2017 do februára 2018 od 68 000 kupcov nových áut. Prieskum sa týkal iba vozidiel modelového roku 2018. Noví majitelia vypĺňali dotazník 90 dní po kúpe vozidla.

Tagy

Pokračovať v čítaní